fit.pl mobile logo

Top 10 trendów fitness przewidywanych na rok 2022

Bycie FIT to styl życia, nawyki i codzienność. Ale nikt nie powiedział, że bycie FIT nie może być równocześnie modne. Bo w zdrowym stylu życia, tak samo jak we wszystkich innych dziedzinach, obowiązują trendy i każdy nowy sezon oznacza nowe wytyczne. Sprawdzamy, co będzie modne na FIT salonach w 2022 roku.

Jak co roku ACSM’s Health & Fitness Journal opublikował raport z badania trendów fitness. Raport został wykonany na zlecenie American College of Sport Medicine i pokazuje, co zdominuje rynek fitness w nadchodzącym roku.

Ankietą objęto wszystkie kontynenty i wzięli w niej udział profesjonaliści z następujących krajów: Australia, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Japonia, Indie, Włochy, Rosja, Singapur, Tajwan, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone.

Według raportu trendy fitness na rok 2022 przedstawiają się następująco:

1. Na samym początku raport wskazuje, że rynek fitness zostanie zdominowany przez poręczne technologie, typu: zegarki, pulsometry, urządzenia do monitorowania GPS. Branżą fitness zawładną również inteligentne tkaniny czy interaktywne okulary.

2. Ważną rolę w fitnessie, w 2022 roku, będzie nadal odgrywał trening z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała. Trudno się dziwić, trening ten wymaga niewielkiej ilości sprzętu, a przynosi zaskakująco dobre rezultaty.

3. W nadchodzącym roku popularne będą również treningi interwałowe. Krótki czas treningu, około 30 minut to czynnik decydujący o popularności.

4. Dużą popularnością cieszyć się będzie nadal trening siłowy, zwłaszcza wśród ludzi młodych, chcących zbudować masę mięśniową. Trening siłowy będzie również cieszył się zainteresowaniem kobiet i mężczyzn w średnim wieku, jako sposób na walkę z ograniczeniami układu ruchu.

5. W nowy roku numerem jeden będzie trening indywidualny. Klienci są coraz bardziej świadomi tego, że klub fitness jest miejscem, w którym nie tylko mogą schudnąć, ale również uzyskać fachową poradę dotyczącą odżywiania i treningu. Specjaliści z ACSM podkreślają, że instruktorzy nie powinni osiadać na laurach i wciąż poszerzać swoją wiedzę i kwalifikacje. Trening indywidualny pozwala klientom na obcowanie z trenerem sam na sam, dzięki temu trener poświęca mu więcej uwagi, a uzyskiwane efekty są szybciej widoczne.

6. 2016 rok będzie nadal rokiem treningu funkcjonalnego. Trening funkcjonalny zdobywa stale nowych zwolenników a to za sprawą ćwiczeń, które kompleksowo pozwalają pożegnać swoją dawną wagę, wyglądać i dobrze czuć się we własnym ciele. Ćwiczenia mają za zadanie zwiększać możliwości ruchowe, opierając swój system na pracy zarówno nóg, rąk, ramion, brzucha oraz kręgosłupa.

7. Treningi funkcjonalne łączą się z kolejnym trendem, czyli rosnącą liczbą programów fitness dla seniorów, Coraz większa liczba osób po 50 roku życia postanawia spędzać czas w sposób aktywny i wybiera się do fitness klubów. Dlatego też właściciele to właśnie dla osób 50+ przygotowują bogatą ofertę zajęć, dzięki czemu seniorzy nie mogą się nudzić i każdy i z nich znajdzie coś dla siebie. Kluby fitness prześcigają się w wymyślaniu nowych programów dostosowanych dla seniorów, zarówno pod względem wieku, potrzeb jak i występujących schorzeń.

8. Kluby fitness wyjdą na przeciw problemowi rosnącej ilości otyłych dzieci. Odsetek otyłych dzieci w Polsce i na świecie rośnie z roku na rok. Co raz więcej dzieci woli kopać piłkę na ekranie komputera, niż wyjść na podwórko i pograć z kolegami. Dlatego też wszelkie programy, zachęcające dzieci do aktywności fizycznej, a także programy zwalczające otyłość u najmłodszych będą na topie w 2016 roku.

9. Ważnym trendem będzie również grupowy trening siłowy, czyli trening prowadzony w małych grupach, dzięki czemu instruktor będzie miał możliwość kontrolowania jakości treningu i techniki wykonywanych ćwiczeń u każdej osoby obecnej na sali.

10. Ważnym elementem będzie również Corpotate Wellness, czyli promocja zdrowego stylu życia wśród pracowników. Rosnąca tendencja o dbanie o własne zdrowie, sprawia, że pracodawcy będą dbali o swoich najlepszych pracowników poprzez zapewnianie usług, które oceniają stan zdrowia. Jednocześnie pracodawcy będą pokrywali koszty opieki zdrowotnej. To wszystko w celu zwiększenia wydajności pracowników.

Porównując listę publikowaną na początku roku 2020, 2021 i obecnie, wyraźnie zaznacza się spadek zainteresowania treningami online. W 2020 roku znalazł się na pozycji 26, po czym rok później przez wzgląd na pandemię i liczne restrykcję zajął czołowe, pierwsze miejsce wśród trendów. Obecnie to pozycja nr 11. – czytamy w raporcie. Eksperci przewidują, że może być to spowodowane oczekiwaniem na powrót do normalności.



PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl