fit.pl mobile logo

Popularne mity dotyczące metod korekcji wad wzroku

Dla większości z nas okulary wydają się oczywistym rozwiązaniem, kiedy potrzebujemy korekcji wzroku. W badaniu przeprowadzonym na zlecenie Vision Express1 do ich użytkowania przyznało się aż 41% Polaków w porównaniu do 3% korzystających wyłącznie z soczewek kontaktowych. Czy zatem okulary to jedyny słuszny wybór dla utrzymania zdrowia oczu i powstrzymania postępującej wady wzroku? Sprawdźmy!

MIT 1. Korekcję wady wzroku należy rozpocząć od zastosowania okularów

W przypadku pierwszej korekcji Polacy zdecydowanie częściej decydują się na okulary – aż 87%1. Zaledwie 8% z nich wybiera natomiast soczewki kontaktowe, a 5% od początku korzysta z obu tych metod naprzemiennie. Dyrektor Medyczny Vision Express, dr Robert Grabowski wyjaśnia, że tak znacząca przewaga jednej metody nad drugą może być spowodowana niewystarczającą wiedzą.

- Pomimo, że soczewki kontaktowe są dostępne na rynku już od kilkudziesięciu lat, to nadal krąży na ich temat wiele mitów. Jednym z nich jest ten, że to okulary korekcyjne w przeciwieństwie do soczewek kontaktowych powstrzymują postępującą wadę wzroku. Podstawę dla zdrowia naszych oczu stanowi profesjonalnie wykonane badanie wzroku i odpowiednio dobrana korekcja, a nie to, czy zaczynamy korygować wadę od okularów czy soczewek. Zachęcam do sprawdzenia obu tych metod, a ich naprzemienne stosowanie na pewno nie zaszkodzi, tylko przyniesie „podwójne” korzyści.

MIT 2. Soczewki kontaktowe nie są odpowiednie dla dzieci, nastolatków oraz osób starszych

Mit, że soczewki nie są dla każdego, a z ich założeniem nie poradzi sobie dziecko, nastolatek czy też senior, popularny jest wśród osób, które nigdy tego nie robiły. Z pozoru może wydawać się to skomplikowaną czynnością, a tak naprawdę to zestaw kilku wyuczonych ruchów. Dobrze dobrane i zadbane soczewki nie powinny też powodować żadnego dyskomfortu, a ich fizyczne przesunięcie poza granicę oka jest niemożliwe.
- Obawy przed zastosowaniem soczewek kontaktowych są niepotrzebne. Pierwsze chwile po ich założeniu mogą być zupełnie nowym i zaskakującym doświadczeniem. Ważne, by zawsze zaczynać pod kontrolą specjalisty, a potem w pełni cieszyć się z komfortu użytkowania. Jak wynika z naszego badania2 dla 58% noszących soczewki przy ich wyborze najważniejsza jest właśnie wygoda – wyjaśnia Grabowski.

MIT 3. Okulary nie zawsze są wygodne, ale przynajmniej nie wysuszają oczu tak jak soczewki

Przywiązanie do ulubionej pary okularów może sprawiać, że godzimy się na drobne niedogodności związane z ich noszeniem. Naturalne wydaje się więc, że w trakcie gimnastyki, na rowerze czy boisku musimy widzieć gorzej, a w trakcie zabawy z dziećmi należy uważać na utrzymanie okularów na swoim miejscu. Tymczasem nie ma powodów, by w tego typu sytuacjach rezygnować z komfortu widzenia. Podrażnione i zaczerwienione oczy po użytkowaniu soczewek to już mit sprzed lat. Obecnie do ich produkcji stosuje się materiały hydrożelowo-silikonowe o bardzo dobrych właściwościach tleno-przepuszczalnych i hydratacyjnych.

MIT 4. Soczewki wymagają większej dbałości niż okulary

Najmniej czasochłonnym rozwiązaniem są z pewnością soczewki jednodniowe – nie potrzebują czyszczenia, a po całym dniu użytkowania wystarczy je wyrzucić do kosza na śmieci. Odrobinę więcej dbałości wymagają natomiast soczewki dwutygodniowe czy miesięczne. To jednak tylko kilka chwil potrzebnych, by je wyjąć, przemyć płynem i umieścić w pojemniczku. Tyle samo czasu należy poświęcić na codzienną pielęgnację okularów, czyli oczyszczenie i dezynfekcję szkieł oraz oprawek. To czynności szczególnie ważne w czasach pandemii, kiedy to bezpieczeństwo i ochrona zdrowia powinny być na najwyższym poziomie.

MIT 5. Soczewki kontaktowe są dużym obciążeniem dla naszego budżetu

Przekonanie to mogło być prawdziwe, kiedy soczewki wchodziły dopiero na rynek i rzeczywiście były dość kosztowną inwestycją. Obecnie, technologia produkcji rozwinęła się na tyle, że ich cena stała się bardziej przystępna. W przypadku najbardziej ekonomicznych soczewek miesięcznych, dzienny koszt może nas wynieść zaledwie 1 zł!

Kiedy przyzwyczaimy się do stosowania zarówno okularów korekcyjnych, jak i soczewek kontaktowych, w pełni możemy korzystać z możliwości oferowanych przez współczesną optykę. Dziś są one naprawdę ogromne i dzięki nim w żadnej sytuacji nie trzeba iść na kompromis pomiędzy wygodą, a jakością widzianego obrazu.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl