fit.pl mobile logo

Zegarki - motogwiazdy, które je reklamują

Znani producenci zegarków dbają o to, aby ich produkty cieszyły się jak najlepszą renomą. Wielu z nich wkłada mnóstwo pracy i pieniędzy w to, aby czasomierz z logo firmy stały się znany. Firmom pomagają w tym sławni ludzie tacy jak np. znani kierowcy rajdowi., aktorzy czy dziennikarze. To właśnie na ich nadgarstkach pojawiają się markowe zegarki. Jak są dobierani ambasadorzy marek? Co zyskują firmy, które nadają te zaszczytne tytuły?

Kto może zostać ambasadorem marki?

Jeszcze kilkadziesiąt lat temu ambasadorem marki zostawali ludzie przypadkowi. Jednym z pierwszych ambasadorów zegarków Omaga został Buzz Aldrin, który podczas wyprawy na księżyc miał ze sobą jeden z modeli zegarków tego producenta. Nadanie tytułu ambasadora marki astronaucie było automatyczne, a nie dokładnie przemyślane, jak to jest obecnie.

Dziś tytuł ambasadora marki otrzymują znane i cenione osoby. Zazwyczaj są one wybierane z bardzo różnych środowisk, dzięki czemu producent może przedstawić szeroką gamę swoich zegarków. Inne modele noszą sportowcy, inne naukowcy a jeszcze inne aktorzy czy dziennikarze. Jednakże zawsze warunkiem zostania ambasadorem jest bycie osobą rozpoznawalną i popularną.

 

Co zyskuje producent zegarków?

Przede wszystkim reklamę w mediach. Warto zauważyć, że grupa miłośników sztuki zegarmistrzowskiej jest bardzo ograniczona. Tylko nieliczni czytają fachowe czasopisma czy strony internetowe z informacjami np. o historii manufaktur, cechach charakterystyczny poszczególnych modeli zegarków czy o zmianach w produkcji mechanizmów. Miłośnikom zegarków nie trzeba mówić jaki czasomierz warto kupić i wydać na niego nawet kilkaset tysięcy złotych. Zupełnie inaczej jest w przypadku większości populacji. Większość z nas widzi reklamy zegarków drukowane na stronach czasopism, ale nie zwraca na nie uwagi. Znacznie szybciej kojarzymy model zegarka ze znaną osobą, która go nosi. Dzięki takiemu działaniu fani aktora czy kibice sportowca chętnie sięgną po ten sam zegarek, który jest używany przez ich idola. Producenci dbają również o to, aby zegarki znajdujące się na ręku wybranych przez nich ambasadorów jak najczęściej pojawiały się w mediach. Jak się bowiem okazuje produkty polecane lub używane przez znaną osobę zyskują w oczach zwykłych Kowalskich. Takie działanie jest niewątpliwie jednym z najlepszych sposobów promowania produktu i marki.

 

2

Ambasadorzy zegarków męskich

Zegarki męskie znanych marek coraz częściej pojawiają się na nadgarstkach m.in. znanych kierowców. Doskonałym tego przykładem jest chociażby firmowy Atlantic, który towarzyszy w codziennych działaniach Krzysztofowi Hołowczycowi. Natomiast znany i ceniony przez wielu kierowca rajdowy Kajetan Kajetanowicz nosi zegarki TAG Hauer, której to marki jest ambasadorem. Dzięki tak znanym nazwiskom zegarki męskie można zobaczyć na wielu galach i spotkaniach, a to z kolei prowadzi do naśladowania przez wielbicieli i w ostatecznym rozrachunku wzrostu liczby klientów chcących mieć taki sam czasomierz jak ich idol.

Na koniec warto podkreślić, że na dobrego i znanego ambasadora mogą sobie pozwolić jedynie najlepsze marki świata. Stąd też zegarek widziany na nadgarstku znanego kierowcy jest do nabycia tylko w nielicznych sklepach takich jak firmowe butiki czy specjalistyczne sklepy internetowe np. czaszegarkow.pl.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl