Zegarki - motogwiazdy, które je reklamują

Znani producenci zegarków dbają o to, aby ich produkty cieszyły się jak najlepszą renomą. Wielu z nich wkłada mnóstwo pracy i pieniędzy w to, aby czasomierz z logo firmy stały się znany. Firmom pomagają w tym sławni ludzie tacy jak np. znani kierowcy rajdowi., aktorzy czy dziennikarze. To właśnie na ich nadgarstkach pojawiają się markowe zegarki. Jak są dobierani ambasadorzy marek? Co zyskują firmy, które nadają te zaszczytne tytuły?
2017-01-30 00:00
Udostępnij
Zegarki - motogwiazdy, które je reklamują

Kto może zostać ambasadorem marki?

Jeszcze kilkadziesiąt lat temu ambasadorem marki zostawali ludzie przypadkowi. Jednym z pierwszych ambasadorów zegarków Omaga został Buzz Aldrin, który podczas wyprawy na księżyc miał ze sobą jeden z modeli zegarków tego producenta. Nadanie tytułu ambasadora marki astronaucie było automatyczne, a nie dokładnie przemyślane, jak to jest obecnie.

Dziś tytuł ambasadora marki otrzymują znane i cenione osoby. Zazwyczaj są one wybierane z bardzo różnych środowisk, dzięki czemu producent może przedstawić szeroką gamę swoich zegarków. Inne modele noszą sportowcy, inne naukowcy a jeszcze inne aktorzy czy dziennikarze. Jednakże zawsze warunkiem zostania ambasadorem jest bycie osobą rozpoznawalną i popularną.

 

Co zyskuje producent zegarków?

Przede wszystkim reklamę w mediach. Warto zauważyć, że grupa miłośników sztuki zegarmistrzowskiej jest bardzo ograniczona. Tylko nieliczni czytają fachowe czasopisma czy strony internetowe z informacjami np. o historii manufaktur, cechach charakterystyczny poszczególnych modeli zegarków czy o zmianach w produkcji mechanizmów. Miłośnikom zegarków nie trzeba mówić jaki czasomierz warto kupić i wydać na niego nawet kilkaset tysięcy złotych. Zupełnie inaczej jest w przypadku większości populacji. Większość z nas widzi reklamy zegarków drukowane na stronach czasopism, ale nie zwraca na nie uwagi. Znacznie szybciej kojarzymy model zegarka ze znaną osobą, która go nosi. Dzięki takiemu działaniu fani aktora czy kibice sportowca chętnie sięgną po ten sam zegarek, który jest używany przez ich idola. Producenci dbają również o to, aby zegarki znajdujące się na ręku wybranych przez nich ambasadorów jak najczęściej pojawiały się w mediach. Jak się bowiem okazuje produkty polecane lub używane przez znaną osobę zyskują w oczach zwykłych Kowalskich. Takie działanie jest niewątpliwie jednym z najlepszych sposobów promowania produktu i marki.

 

2

Ambasadorzy zegarków męskich

Zegarki męskie znanych marek coraz częściej pojawiają się na nadgarstkach m.in. znanych kierowców. Doskonałym tego przykładem jest chociażby firmowy Atlantic, który towarzyszy w codziennych działaniach Krzysztofowi Hołowczycowi. Natomiast znany i ceniony przez wielu kierowca rajdowy Kajetan Kajetanowicz nosi zegarki TAG Hauer, której to marki jest ambasadorem. Dzięki tak znanym nazwiskom zegarki męskie można zobaczyć na wielu galach i spotkaniach, a to z kolei prowadzi do naśladowania przez wielbicieli i w ostatecznym rozrachunku wzrostu liczby klientów chcących mieć taki sam czasomierz jak ich idol.

Na koniec warto podkreślić, że na dobrego i znanego ambasadora mogą sobie pozwolić jedynie najlepsze marki świata. Stąd też zegarek widziany na nadgarstku znanego kierowcy jest do nabycia tylko w nielicznych sklepach takich jak firmowe butiki czy specjalistyczne sklepy internetowe np. czaszegarkow.pl.