fit.pl mobile logo

Co jeść zimą?

Zimą mamy ochotę na większą ilość wysokokalorycznych produktów i posiłków, bo potrzebujemy więcej energii. Co więc jeść, aby po zimie nie przybyło nam więcej nadprogramowych kilogramów?  

>>>Sprawdź ile możesz schudnąć. Darmowa Porada Dietetyczna<<<

Przede wszystkim rozgrzewanie!

Zimą bardzo ważne jest jedzenie zup, ponieważ to one rozgrzewają organizm, dostarczają wodę, zimą narażeni jesteśmy na wysuszanie przez ogrzewanie, mniej też zwykle pijemy. Zimą niezależnie od posiłku powinniśmy stawiać na dania, które będą nas rozgrzewały.  Do ich przyrządzenia sięgajmy po warzywa sezonowe (ziemniaki, marchewkę, pietruszkę, seler, buraki) kasze jak i produkty, które dodatkowo będą nas uodparniały np. kiszoną kapustę, kiszone ogórki. Zimą sprawdzają się gulasze na chudym mięsie oraz gęste zupy kremy, które długo przebywają w żołądku. Może to być np. gęsta zupa jarzynowa, krem z dyni.

Pamiętaj o żelazie i magnezie!

Kolejnym  ważnym  elementem w naszej zimowej diecie powinno być stałe uzupełnienie zapasów żelaza i magnezu. Pierwiastki te pomagają wzmocnić naszą odporność na warunki pogodowe i na stres, wspomagają  koncentracje i chronią przed anemią. Znajdziemy je np. w orzechach, rybach, kaszy gryczanej czy fasoli.

Zamień batona na pieczone owoce!

Dla łasuchów polecamy ciasta z owocami i pieczone owoce. Są one tak samo smaczne jak np. ciasta z ciężkimi kremami, a zawierają o wiele mniejszą ilość kalorii i węglowodanów. Powinniśmy również zrezygnować z tradycyjnych słodyczy jak np. batony czekoladowe. Zawierają one cukry proste, które są odpowiedzialne za gromadzenie się nadprogramowego tłuszczu. Uczucie sytości zapewni nam wapń, który znajduje się w mleku i jego przetworach,  kaszy, roślinach strączkowych.

Wzmacniamy organizm!

Podczas zimy polecamy również wzmacniać się czosnkiem i cebulą. Oba warzywa mają właściwości antybakteryjne i przeciwgrzybicze. Dodatkowo powinniśmy wzmacniać nasz organizm owocami i warzywami które są dostępne w postaci świeżej (bakłażany, dynia, cukinia, cytrusy) i mrożonej. Musimy pamiętać, że nasz organizm zimą potrzebuje dużej ilości witamin i składników mineralnych, aby mógł poradzić sobie z różnymi infekcjami, dlatego pamiętajmy o warzywach i owocach i kupujmy mrożone lub nawet te przetworzone.

www.dieta.fit.pl

 



PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka
Marcelina Bala

Zimą najbardziej cierpi metabolizm, który drastycznie zwalnia. Dlatego warto o niego zadbać, żeby przypadkiem nie przybrać na wadze. U mnie sprawdza się regularny trening oraz stosowanie slimunox. Organizm działa jak należy, a tkanka tłuszczowa się nie gromadzi.

Zgłoś nadużycie-

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl