fit.pl mobile logo

Kawa kaloryczna jak posiłek

Poranna kawa może dostarczyć naszemu organizmowi nawet jedną piątą dziennego zapotrzebowania kalorycznego
Wielu z nas nie wyobraża sobie zacząć dnia bez kubka kawy, nie wiedząc przy tym, że napój ten z dodatkami jest tak samo kaloryczny, jak posiłek.
Kawa sama w sobie nie jest kaloryczna, ale jeśli wypijamy ją ze śmietanką, mlekiem lub cukrem staje się prawdziwa bombą kaloryczna. Wypijając poranną kawę dostarczamy naszemu organizmowi nawet jedną piątą dziennego zapotrzebowania kalorycznego – podaje brytyjska grupa konsumencka Which, która w tej sprawie przeprowadziła „naukowe śledztwo”.

Eksperci od spraw żywieniowych sprawdzili kaloryczność kaw serwowanych w kilku angielskich lokalach, które specjalizują się w podawaniu kawy. Bary kawowe np. w Francji, Włoszech i Anglii są licznie odwiedzane przez pasjonatów kawy, szczególnie rano w drodze do pracy.

Z raportu Which wynika, że najbardziej kaloryczny napój piją osoby preferujące kawę z dodatkiem pełnotłustego mleka. Jak obliczono to ok. 400 kcal. Na drugim miejscu znalazła się kawa z mlekiem odtłuszczonym, ale z dodatkiem tłustej śmietany, podawanej najczęściej jako ozdobne wykończenie kawowego deseru. Daje to ok. 330 kcal.

To dużo, jeśli wziąć pod uwagę zalecenia dietetyków, którzy twierdzą, że dzienne zapotrzebowanie kalorii dla średnio aktywnej osoby wynosi 2000 kcal dla kobiety i o 500 kcal więcej dla mężczyzny.

Nie we wszystkich kafejkach kaloryczność kawy była jednakowa. Zdarzały się różnice wynoszące nawet 100 kcal. W jednej z sieci kawa z pełnotłustym mlekiem, śmietanką i posypana płatkami czekolady miała mniej niż 300 kcal. Spore różnice były widoczne nawet podczas porównywania kaw z chudym mlekiem – np. kawa latte z dodatkiem mleka odtłuszczonego miała 71 kcal, a "chude" cappucino z większą ilością pianki niż mleka – tylko 27 kcal.

Według rzecznika Which miłośnicy porannej kawy powinni być świadomi, ile tak naprawdę kalorii wypijają. Szefowie barów kawowych powinni ujawniać kaloryczność napojów, które oferują swoim klientom.

Warto pamiętać, że poranna kawa nie może wyeliminować najważniejszego posiłku w ciągu dnia, czyli śniadania, najlepiej składającego się z pełnowartościowych, dających siłę i energię produktów.
www.fit.pl



PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl