fit.pl mobile logo

Pij wodę podczas treningu!

Mimo, że o tym, jak ważne jest picie wody mówi się dużo, wciąż wiele yosób uważa, że spożywanie jej w trakcie i po treningu jest złe. Jednak nie możemy zapominać, że brak nawadniania organizmu przyniesie naszemu organizmowi wiele złego. Zobacz co stanie się z twoim ciałem, jeśli podczas treningu nie będziesz pił wod

1. Brak wody - szybsze starzenie

Sport przynosi wiele korzyści naszemu organizmowi. Jedną z nich jest odmłodzenie skóry. Dotlenione w wyniku aktywności fizycznej komórki ciała, produkują więcej kolagenu, a co za tym idzie zmarszczki stają się mniejsze. Niestety, aby wspomóc produkcję kolagenu, nasz organizm potrzebuje odpowiedniej ilości  płynu. Jeśli nie dostarczamy go podczas treningu, efekt aktywności fizycznej może być zupełnie inny - nasz skóra zacznie się marszczyć, a zmarszczki będą bardzo widoczne.

2. Tracisz wodę, nie tłuszcz

Wiele osób uważa, że pocąc się podczas treningu spalają tłuszcz, a nie pijąc podczas wysiłku szybciej stracą na wadze. Nic bardziej mylnego. Oczywiście wchodząc na wagę zaraz po treningu, zobaczymy, że ona nam spadła, ale musimy zdawać sobie sprawę, że nastąpiło to w wyniku utraty wody, a nie tłuszczu.

3. Toksyny zostają w twoim ciele

Podczas ćwiczeń fizycznych nasze ciało pozbywa się toksyn poprzez m.in. pocenie się. Jeśli nie spożywamy w trakcie treningu odpowiedniej ilości wody, pocenie się nie jest intensywne, a większość toksyn pozostaje w naszym ciele.

4. Skuteczność treningu maleje

Naukowcy udowodnili, że nawodnienie ma wpływ na jakość i skuteczność treningu. Odpowiednia ilość płynów dostarczanych podczs aktywności fizycznej wpływa na wydolność organizmu. Jeśli stracisz 5% płynów twoja efektywnośc spadnie o 30%. Utrata 2% płynów sprawia, że nie pozwalasz swojemu organizmowi spalać tłuszczu i rosnąć mięśniom.

5. Narażasz się na ból mięśni

Jeśli nie spożywasz odpowiedniej ilości  podczas ćwiczeń narażasz się na ból mięśni. Mikrourazy naszych mięśni, powstałe w skutek treningu, można szybko zniwelować dostarczając odpowiedniej ilości płynów do organizmu. Tylko odpowiednie nawodnienie jest w stanie zapewnić, że ból mięśni po treningu nie będzie się długo utrzymywał.

6. Obciążasz serce

Aby serce mogło odpowiednio pracować, ważny jest niczym niezakłócony przepływ krwi. Niestety jeśli nie dostarczasz odpowiedniej ilości płynów do organizmu, krew staje się cięższa, twoje naczynia się zwężają, a serce nie działa tak jak powinno. Może to spowodować częstoskurcz, duszność i podnieść ciśnienie krwi. Nawet jeśli jesteś zdrowy i ćwiczysz regularnie, brak odpowiedniego nawodnienia może spowodować problemy z sercem.

 7. Pojawiają się obrzęki

Masz obrzękniete ciało lub wory pod oczami? Powodem może być zbyt mała ilośc wodfy spożywanej podczas treningu! Nasze ciało odczuwa spadek ilości wody i próbuje zatrzymać jej resztki, co w konsekwencji powoduje obrzęki czy pojawiające się cienie pod oczami.

8. Spada koncentracja, zwiększa się poziom zmęczenia

Nawet tracąc zaledwie 1-2% płynów poczas treningu, obniża się poziom koncentracji i uwagi. Wzrasta również napięcie i zmęczenie. Wynika to z tego, że krew jest cięższa, a co za tym idzie komórki słabo odżywione i dotlenione. Stąd też prosty krok do  uczucia ciągłego zmęczenia i rozdrażnienia.

9. Zaczynasz więcej jeść

Bardzo często mylimy głód z pragnieniem. Często po treningu odczuwasz głód. Może być on spowodowany tym, że nie dostarczyłeś do organizmu odpowiedniej ilości płynów. Twoje ciało jest spragnione, a tobie wydaje się, ze jesteś głodny i musisz coś natychmiast zjeść. Najlepiej najpierw wypić szklankę wody, to powinno zniwelować uczucie głodu.

 

Jak pić wodę podczas treningu

Zaleca się pić ok. 150-200 ml wody co 15-20 minut.  Wszystko oczywiście zależy od intensywności ćwiczeń. Najlepiej pić małymi łyczkami, powoli. Woda powinna być chłodna.

Woda czy napoje dla sportowców?

Podczas krótkiego treningu najlepiej sprawdzi się woda. Jednak jeśli trenujesz więcej niż 2 godziny, lepiej sięgnąć po napój dla sportowców. Nie tylko nawodni organizm, ale również wzbigaci twoje ciało minerałami i węglowodanami. Wypij 500 ml wody przed treningiem. Jeśli w trakcie treningu wypiłeś napój dla sportowców, po jego zakończeniu wypij od razu wodę.

 

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka
Dawid

Chcesz wyglądać lepiej, atrakcyjniej? Zależy Ci na szybkiej zmianie? Inne metody nie dały Ci rezultatów? Innowacyjne metody treningowe, nowoczesne plany żywieniowe, fachowa suplementacja. Dzięki nim zmiany zachodzą ekstremalnie szybko! Wejdź na stronę najlepszego trenera w Polsce: http://www.igortreneronline.pl

Zgłoś nadużycie-
Dominika Mazurowska

Igor Mieńkowski to OSZUST. Oszukuje swoich klientów i pracowników. Sam pisze o sobie pozytywne opinie i płaci za ich rozpowszechnianie

Zgłoś nadużycie-
Julka Marciniak

Chcesz wyglądać seksownie i atrakcyjnie? Chcesz cieszyć się wspaniała sylwetką? Chcesz pokazać wszystkim, że możesz się zmienić? Wejdź teraz na stronę najlepszego trenera w Polsce: http://www.igortreneronline.pl Innowacyjne metody treningowe, nowoczesne plany żywieniowe, fachowa suplementacja. Dzięki nim zmiany zachodzą ekstremalnie szybko!

Zgłoś nadużycie-
paula1608

Najlepiej to pić wodę ciągle, nie tylko podczas treningu. Ja bardzo długo nie mogłam się nauczyć picia wody, takiego regularnego. Dopiero po jakimś czasie się do tego przyzwyczaiłam i teraz nie wyobrażam sobie żeby nie wypić tego 1,5 l dziennie. Idealnie współgra to z moją dietą. Dzięki wodzie, diecie i iqgreen udało mi się już schudnąć 11 kilo, więc naprawdę warto pić dużo wody.

Zgłoś nadużycie-

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl