fit.pl mobile logo

Zdrowe odchudzanie

Zrzuciłaś zimowe ubranie i okazało się, że przybyło ci tu i ówdzie. Postanawiasz się trochę odchudzić. I słusznie, bo nadwaga zwiększa ryzyko takich przypadłości jak nadciśnienie, rak, zawał serca, wylew i wiele innych. Ale odchudzaj się z głową!
Poniżej przedstawiamy kilka prostych sposobów na rozsądną walkę z dodatkowymi kilogramami.

1. Rusz się

Zaplanuj swój dzień tak, by znalazło się w nim przynajmniej 45 minut aktywności. Niech będzie to spacer, bieganie, taniec, gra w piłkę – cokolwiek, co nieco przyspieszy twoje tętno. Nie oszukuj się: żadna dieta-cud nie zadziała, jeśli nie jest połączona z wysiłkiem fizycznym.zdrowe odchudzanie 04

2. Jedz dużo owoców i warzyw

Co najmniej sześć porcji warzyw i owoców dziennie. To naprawdę jest realne i wcale nie jest takie trudne, jak ci się wydaje. Jeśli spróbujesz, zobaczysz, że po pewnym czasie poczujesz się lepiej. Warzyw i owoców nie zastąpią nawet najlepsze sztuczne preparaty witaminowe.

3. Tłuszcz? Tak, ale tylko dobry

Czy jest coś takiego jak dobry tłuszcz? Tak. To tłuszcze nienasycone, które znajdziesz w oliwie z oliwek, orzechach i ich przetworach. Ważne są też kwasy tłuszczowe z rodziny kwasów omega-3. Te znajdziesz np. w oleju rzepakowym, orzechach włoskich, kiełkach pszenicy i w rybach, zwłaszcza w morskich (jeśli chodzi o ryby, w odróżnieniu od innych produktów odzwierzęcych – im tłustsza, tym lepsza). Wprowadź koniecznie te produkty do diety. Znacznie ogranicz kwasy nasycone, które znajdują się np. w daniach z fast foodów.

[-------]

4. Uważaj, co zjadasz poza domem

Zrezygnuj z hamburgera, pizzy, spaghetti albo innych tego typu tuczących dań. Wybierz mięso czy rybę z rusztu lub miskę surówki.

5. Ogranicz cukier i sólzdrowe odchudzanie 08

Jeśli słodzisz kawę i herbatę, zrezygnuj z tego. Jeśli zliczyć ilość cukru, którą pochłaniasz codziennie w herbacie, kawie i innych słodkich napojach, wyjdzie z tego naprawdę duża ilość. A cukier to jeden z głównych winowajców nadwagi, bo dostarcza głównie tzw. puste kalorie. Zmniejsz też ilość soli, bo powoduje zatrzymywanie wody w organizmie.

6. Przygotowuj tylko takie porcje, jakie powinnaś zjeść

Jeśli zostanie coś w garnku, będzie cię kusić, chociaż wcale nie będziesz głodna. Wszystko, co zjesz ponad miarę, odłoży się dokładnie tam, gdzie nie chcesz, żeby się odłożyło.

7. Przerzuć się na pełnoziarniste pieczywo

Jest dużo zdrowsze niż białe i dobrze wpływa na nasz układ pokarmowy. Amerykanie przeprowadzili badania, z których wynika, że kobiety, które przyznawały się do tego, że jedzą głownie białe pieczywo, znacznie częściej chorowały na cukrzycę i raka piersi, niż te, które zastąpiły białe pieczywo ciemnym, pełnoziarnistym. I najlepiej w ogóle ogranicz spożycie chleba.

[-------]

8. Jedz częściej, a mniej

Może Ci się to wydać dziwne, ale udowodniono, że dostarczasz mniej kalorii, jedząc pięć niedużych zamiast trzech większych posiłków. Ostatni powinien być lekki i spożyty najpóźniej dwie godziny przed snem.

9. Jeśli pijesz alkohol, pij mniej

Mówi się, że bezpieczna ilość alkoholu to jeden drink dziennie dla kobiety i dwa dla mężczyzny. Prawda jest taka, że bezpieczna ilość jest jeszcze mniejsza. Niedawno przeprowadzono w USA badania (American Journal of Epidemiology, kwiecień 2000), w których wzięto pod lupę alkoholowe nawyki ponad 40 tys. osób. Po analizie badań okazało się, że mniejsze ryzyko przedwczesnej śmierci dotyczy tych, którzy pili mniej niż jeden (kobiety) lub dwa drinki (mężczyźni) dziennie. Warto też pamiętać, że alkohol, oprócz tego, że ma szereg niekorzystnych działań na nasz organizm, jest wysokokaloryczny.zdrowe odchudzanie 02

[-------]

10. Pij dużo wody

Wypijaj co najmniej 1,5 litra wody dziennie. Najlepsza jest niegazowana woda mineralna, ale może być też ostatecznie gazowana (ale tylko na pusty żołądek, gdyż daje wtedy wrażenie sytości, natomiast przy pełnym żołądku zakłóca trawienie).

11. Słuchaj organizmu

Jedz tylko wtedy, kiedy jesteś naprawdę głodna. Musisz nauczyć się odróżniać "głód żołądka" od "głodu emocjonalnego", który każe Ci jeść bez opamiętania. Jeśli dopadnie cię głód – sięgnij po świeże świeże warzywa, owoce, jogurt, kefir itp.


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl