fit.pl mobile logo

Branża fitness i koronawirus

Jak pokazuje najnowszy 2022 IHRSA Global Report, światowa branża fitness, mimo ogromnych wyzwań, przed jakimi stanęła, wykazała odporność na kryzys wywołany pandemią.

Ponad dwa lata po tym, jak krajobraz branży fitness został na zawsze zmieniony, widzimy uspokajające oznaki poprawy. Raport Globalny IHRSA 2022 koncentruje się na tym, jak różne regiony poradziły sobie z kryzysem i powoli wracają do normalności. Podkreśla kilka przełomowych osiągnięć, w tym rosnący wpływ Global Health and Fitness Alliance (GHFA). Odnotowuje także liczne fuzje i przejęcia, które wstrząsnęły branżą.

Według badania przeprowadzonego przez IHRSA, więcej niż jeden na pięciu Amerykanów (21,8%) był w 2021 roku klientem klubu fitness lub studia. W sumie jest to 66,5 miliona konsumentów. Oznacza to wzrost o 3,8% w ciągu ostatnich dwóch lat, co jest, zdaniem twórców raportu, potwierdzeniem znaczenia naszej branży mimo COVID.

Społeczność, jakość zajęć prowadzonych w obiektach oraz szeroka oferta doświadczeń w klubach i studiach są wartościami krytycznymi dla konsumentów. Jak już wszyscy wiemy, nic nie może całkowicie zastąpić doświadczenia z treningu w realnym świecie.
Branża fitness jest głównym mechanizmem napędowym globalnej działalności gospodarczej. Gospodarka zawdzięcza jej ponad 100 miliardów dolarów wpływów, 10 milionów miejsc pracy i znaczną poprawę ogólnego stanu zdrowia i samopoczucia.

W raporcie IHRSA przedstawiono analizy regionalne. Pokazują one, w jaki sposób niektórzy gracze w branży restrukturyzują się i wprowadzają innowacje, aby przyspieszyć swój rozwój.

Ameryka Północna

Powrót do normalności w regionie Ameryki Północnej jest rozłożony w czasie. Głównie ze względu na różne ograniczenia, wyłączenia, wymagania dotyczące szczepionek i dostęp do dotacji w przypadku pandemii. Jednak cały ten region odniósł sukces w budowaniu działań prozdrowotnych i promowaniu znaczenia aktywności fizycznej dla ogólnego dobrego samopoczucia.

Fitness Industry Council of Canada intensywnie lobbował w celu wsparcia Bill C-2. Jest to ustawa, która oferuje szereg korzyści i programów, aby pomóc pracownikom i firmom stojącym w obliczu większych trudności, gdy kolejna odmiana wirusa zaczęła się rozprzestrzeniać. Ustawa została uchwalona pod koniec 2021 roku. Eksperci mają nadzieję, że pomoże ona w pobudzeniu szacowanego na 7% wzrostu branży w tym roku.

Tymczasem w Stanach Zjednoczonych IHRSA i National Health & Fitness Alliance zwiększyły wpływ branży i uruchomiły inicjatywy mające na celu zwiększenie działań prozdrowotnych. W Stanach Zjednoczonych niektóre sieci fitness odnotowały w tym roku znaczny wzrost liczby członków:

Planet Fitness poinformował, że w pierwszym kwartale 2022 sprzedaż wzrosła o 15,9% (czyli 196 milionów dolarów). Stanowiło to 961 milionów dolarów w porównaniu do 765 milionów dolarów w okresie poprzednim.
Blink Fitness poinformował, że marzec 2022 roku był najlepszym miesiącem sprzedażowym w historii firmy. Liczba wizyt w obiektach za marzec 2022 roku odnotowała dwucyfrowe wzrosty w porównaniu z marcem 2019 roku.
Life Time poinformował, że członkostwa wzrosły o 23,8% w I kwartale 2022 roku.

Europa, Bliski Wschód i Afryka (EMEA)

Wydarzenia branżowe – IHRSA SMART Summit i FIBO, oba zorganizowane w Niemczech – pokazały, że odporność na kryzys i optymizm nadal są obecne wśród europejskich profesjonalistów branży fitness. Ponadto, działania prozdrowotne i promocja aktywności fizycznej zyskały poparcie służby zdrowia w Europie. We Włoszech Ministerstwo Zdrowia zgodziło się na inicjatywę ANIF Eurowellness. Zachęca ona lekarzy rodzinnych do zalecania aktywności fizycznej swoim pacjentom. To projekty pilotażowe prowadzone w regionach: Emilia Romagna, Veneto, Lombardia, Piemont i Umbria.

Sukcesy, jakimi może pochwalić się Europa:

Francja – w 2021 roku powstało 81 nowych klubów. Kraj jest zdominowany przez duże nisko- i średniokosztowe franczyzy lub częściowo franczyzowe podmioty.
Hiszpania to jeden z najbardziej dotkniętych krajów podczas pandemii. Hiszpania dobrze radziła sobie w 2021 roku. Odnotowała wzrost członkostwa o 12%, co dało 4,8 mln klientów. Ogólne przychody rynku wzrosły o ponad 18%.
Skandynawia to region europejski o najwyższym wskaźniku penetracji.

Niemcy – spadek zaledwie o 0,5% obiektów w stosunku do poziomów z 2020 roku. Jest to dużym osiągnięciem, biorąc pod uwagę, że kluby były zamknięte przez sześć miesięcy w 2021 roku.

– Tegoroczna edycja dostarcza kilku przełomowych informacji. Pokazuje większy wpływ Global Health & Fitness Alliance (GHFA), dalsze wychodzenie z globalnego kryzysu pandemicznego, liczne fuzje i przejęcia, które wstrząsnęły branżą, oraz zwraca uwagę na inne problemy, z którymi borykają się profesjonaliści branży fitness i przedsiębiorcy na całym świecie – mówi Jim Schmaltz, redaktor naczelny CBI.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl