Jak pokazuje najnowszy 2022 IHRSA Global Report, światowa branża fitness, mimo ogromnych wyzwań, przed jakimi stanęła, wykazała odporność na kryzys wywołany pandemią.
2022-08-10 00:00
Udostępnij
Branża fitness i koronawirus

Ponad dwa lata po tym, jak krajobraz branży fitness został na zawsze zmieniony, widzimy uspokajające oznaki poprawy. Raport Globalny IHRSA 2022 koncentruje się na tym, jak różne regiony poradziły sobie z kryzysem i powoli wracają do normalności. Podkreśla kilka przełomowych osiągnięć, w tym rosnący wpływ Global Health and Fitness Alliance (GHFA). Odnotowuje także liczne fuzje i przejęcia, które wstrząsnęły branżą.

Według badania przeprowadzonego przez IHRSA, więcej niż jeden na pięciu Amerykanów (21,8%) był w 2021 roku klientem klubu fitness lub studia. W sumie jest to 66,5 miliona konsumentów. Oznacza to wzrost o 3,8% w ciągu ostatnich dwóch lat, co jest, zdaniem twórców raportu, potwierdzeniem znaczenia naszej branży mimo COVID.

Społeczność, jakość zajęć prowadzonych w obiektach oraz szeroka oferta doświadczeń w klubach i studiach są wartościami krytycznymi dla konsumentów. Jak już wszyscy wiemy, nic nie może całkowicie zastąpić doświadczenia z treningu w realnym świecie.
Branża fitness jest głównym mechanizmem napędowym globalnej działalności gospodarczej. Gospodarka zawdzięcza jej ponad 100 miliardów dolarów wpływów, 10 milionów miejsc pracy i znaczną poprawę ogólnego stanu zdrowia i samopoczucia.

W raporcie IHRSA przedstawiono analizy regionalne. Pokazują one, w jaki sposób niektórzy gracze w branży restrukturyzują się i wprowadzają innowacje, aby przyspieszyć swój rozwój.

Ameryka Północna

Powrót do normalności w regionie Ameryki Północnej jest rozłożony w czasie. Głównie ze względu na różne ograniczenia, wyłączenia, wymagania dotyczące szczepionek i dostęp do dotacji w przypadku pandemii. Jednak cały ten region odniósł sukces w budowaniu działań prozdrowotnych i promowaniu znaczenia aktywności fizycznej dla ogólnego dobrego samopoczucia.

Fitness Industry Council of Canada intensywnie lobbował w celu wsparcia Bill C-2. Jest to ustawa, która oferuje szereg korzyści i programów, aby pomóc pracownikom i firmom stojącym w obliczu większych trudności, gdy kolejna odmiana wirusa zaczęła się rozprzestrzeniać. Ustawa została uchwalona pod koniec 2021 roku. Eksperci mają nadzieję, że pomoże ona w pobudzeniu szacowanego na 7% wzrostu branży w tym roku.

Tymczasem w Stanach Zjednoczonych IHRSA i National Health & Fitness Alliance zwiększyły wpływ branży i uruchomiły inicjatywy mające na celu zwiększenie działań prozdrowotnych. W Stanach Zjednoczonych niektóre sieci fitness odnotowały w tym roku znaczny wzrost liczby członków:

Planet Fitness poinformował, że w pierwszym kwartale 2022 sprzedaż wzrosła o 15,9% (czyli 196 milionów dolarów). Stanowiło to 961 milionów dolarów w porównaniu do 765 milionów dolarów w okresie poprzednim.
Blink Fitness poinformował, że marzec 2022 roku był najlepszym miesiącem sprzedażowym w historii firmy. Liczba wizyt w obiektach za marzec 2022 roku odnotowała dwucyfrowe wzrosty w porównaniu z marcem 2019 roku.
Life Time poinformował, że członkostwa wzrosły o 23,8% w I kwartale 2022 roku.

Europa, Bliski Wschód i Afryka (EMEA)

Wydarzenia branżowe – IHRSA SMART Summit i FIBO, oba zorganizowane w Niemczech – pokazały, że odporność na kryzys i optymizm nadal są obecne wśród europejskich profesjonalistów branży fitness. Ponadto, działania prozdrowotne i promocja aktywności fizycznej zyskały poparcie służby zdrowia w Europie. We Włoszech Ministerstwo Zdrowia zgodziło się na inicjatywę ANIF Eurowellness. Zachęca ona lekarzy rodzinnych do zalecania aktywności fizycznej swoim pacjentom. To projekty pilotażowe prowadzone w regionach: Emilia Romagna, Veneto, Lombardia, Piemont i Umbria.

Sukcesy, jakimi może pochwalić się Europa:

Francja – w 2021 roku powstało 81 nowych klubów. Kraj jest zdominowany przez duże nisko- i średniokosztowe franczyzy lub częściowo franczyzowe podmioty.
Hiszpania to jeden z najbardziej dotkniętych krajów podczas pandemii. Hiszpania dobrze radziła sobie w 2021 roku. Odnotowała wzrost członkostwa o 12%, co dało 4,8 mln klientów. Ogólne przychody rynku wzrosły o ponad 18%.
Skandynawia to region europejski o najwyższym wskaźniku penetracji.

Niemcy – spadek zaledwie o 0,5% obiektów w stosunku do poziomów z 2020 roku. Jest to dużym osiągnięciem, biorąc pod uwagę, że kluby były zamknięte przez sześć miesięcy w 2021 roku.

– Tegoroczna edycja dostarcza kilku przełomowych informacji. Pokazuje większy wpływ Global Health & Fitness Alliance (GHFA), dalsze wychodzenie z globalnego kryzysu pandemicznego, liczne fuzje i przejęcia, które wstrząsnęły branżą, oraz zwraca uwagę na inne problemy, z którymi borykają się profesjonaliści branży fitness i przedsiębiorcy na całym świecie – mówi Jim Schmaltz, redaktor naczelny CBI.