Przychody rosną, apetyt na rozwój nie słabnie
Z danych opublikowanych przez spółkę wynika, że Grupa Benefit Systems zakończyła pierwszy kwartał 2025 roku z 952 mln zł przychodów – to aż 19% więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny, po korektach związanych m.in. z Programem Motywacyjnym i przejęciem Grupy MAC, wyniósł 149 mln zł (wzrost o 14% r/r), a zysk netto – 54,8 mln zł.
– Utrzymujemy ambitne cele na bieżący rok, konsekwentnie realizując założone plany i wzmacniając pozycję Grupy na wszystkich rynkach, na których działamy – podkreśla Marcin Fojudzki, członek zarządu Benefit Systems.
O intensywności działań spółki świadczy nie tylko rekordowa emisja obligacji o wartości miliarda złotych, ale także pozyskanie długoterminowego finansowania na kwotę 1,8 mld zł oraz emisja 280 tys. akcji serii H o łącznej wartości 740 mln zł. Te kroki mają zabezpieczyć zarówno bieżące, jak i przyszłe potrzeby inwestycyjne Grupy.
Polska wciąż najmocniejszym filarem
Segment Polska pozostaje fundamentem działalności firmy. W pierwszym kwartale przychody wzrosły o 17% (681,9 mln zł), a zysk operacyjny osiągnął poziom 143,5 mln zł – to aż o 40% więcej niż rok wcześniej. Dynamiczny rozwój dotyczy również liczby kart MultiSport (1,68 mln sztuk, +11%) oraz karnetów B2C (287,6 tys., +11%).
Własna sieć klubów fitness (obecnie 248 obiektów) zanotowała 23% wzrost zysku operacyjnego, co potwierdza skuteczność strategii inwestowania we własne placówki.
Turcja – nowy, silny gracz w strukturze Grupy
W maju br. Benefit Systems sfinalizował przejęcie Grupy MAC, właściciela 127 klubów fitness w Turcji. To przejęcie za około 391,6 mln USD (po uwzględnieniu przejętej gotówki) znacząco wzmacnia pozycję firmy w regionie. W pierwszym kwartale przychody w Segmencie Turcja wzrosły z 1,4 mln zł do 8,3 mln zł. Z oferty MultiSport w tym kraju korzysta już 22 tys. użytkowników.
Na koniec marca br. kluby MAC gromadziły 316 tys. aktywnych klubowiczów, a pełna konsolidacja wyników Grupy MAC rozpocznie się od połowy drugiego kwartału 2025.
Segment Zagranica UE – stabilny rozwój
Zagraniczne rynki unijne (Czechy, Słowacja, Bułgaria, Chorwacja) również wykazują silną dynamikę. Przychody wzrosły o 21% r/r (263,1 mln zł), a liczba kart osiągnęła 591,1 tys. (wzrost o 23%). Grupa posiada tu 86 klubów fitness, z czego cztery zostały otwarte w pierwszym kwartale.