fit.pl mobile logo


Postanawiam się zmienić i wybrać tą lepszą stronę życia

Pojęcie fitness to sposób na życie, na codzienność, a co za tym idzie zdrowie, lepsze samopoczucie. To także dbanie o ciało i umysł, harmonie egzystencji człowieka na ziemi
Zaczynając przygodę z fitness powinniśmy zadać sobie minimum 4 najważniejsze pytania:

1.Jaki wybrać fitness klub?
2.Jaki instruktor będzie odpowiedni dla mnie?
3.Czy cena za karnet lub jednorazowe wejście będzie odpowiadała mojemu budżetowi, który, chcę przeznaczyć na ten cel?
4.Jaki mam cel treningu?

Jaki wybrać fitness klub i na co mam zwrócić szczególną
uwagę.

Kiedy wybierasz fitness klub nie decyduj się na pierwszy lepszy fitness, który odwiedziłaś/łeś. Porównaj go z innymi i dopiero wtedy dokonaj wyboru tego, który odpowiada Twoim potrzebom.

Kilka spraw, na które powinno się zwrócić uwagę przy wyborze fitness klubu:

LOKALIZACJA FITNESS KLUBU
Niekoniecznie wybieraj fitness klub blisko swojego miejsca zamieszkania lub pracy, oczywiście jest to bardzo wygodne, ale klub może nie spęłniać twoich oczekiwań – a wtedy pojawiają się wielkie rozczarowania i niepotrzebne pretensje. Pamiętaj, że lokalizacja klubu często decyduje o ilości jego członków.

Większość klubów mieści się w miejscach adoptowanych takich jak: biurowce bądź inne duże obiekty. Dlatego warto jest przy wyborze fitness klubu zwrócić szczególną uwagę czy fitness dysponuje miejscami parkingowymi, a co za tym idzie ochroną przed warunkami atmosferycznymi, no i co najważniejsze zapewnia bezpieczeństwo twojego pojazdu.

KOMFORT TWOJEGO MIEJSCA, GDZIE POSTANAWIASZ WIELKĄ POPRAWĘ I ULEPSZENIE SWOJEGO ŻYCIA – wszystkie pomieszczenia w fitness klubie powinny być odpowiednio przystosowane do swojej funkcjonalności. Każda sala do treningu fitness, powinna zatem być wyposażona w klimatyzację, bądź wentylację, jak również lustra, w których będziemy kontrolować swoje ciało, by doprowadzić je do perfekcji. Jeszcze jedna bardzo ważna sprawa - mianowicie podłoga. Jeśli na sali do aerobiku, zobaczysz wykładzinę na betonowym podłożu, uciekaj czym prędzej z tego miejsca, bo nie jest ono dla Ciebie.

PAMIĘTAJ ŻEBY CHRONIĆ SWOJE STAWY, A GŁÓWNIE STAWY SKOKOWE. PODŁOGA MUSI AMORTYZOWAĆ WSZELKIE PODSKOKI.

Oczywiście najlepiej jest jak wchodzisz do wymarzonego fitness klubu, panuje tam nieziemska atmosfera przyjaźni i koleżeństwa, a w tle gra odpowiednio dobrana muzyka tworząc specyficzny dla tego miejsca klimat.

[-------]


PERSONEL W FITNESS KLUBIE - personel pracujący w fitness klubie powinien być profesjonalnie przygotowany do współpracy z klientami. Tyczy się to również recepcji fitness klubu, która po części jest wizytówką tego miejsca.  Klub powinien zapewnić opiekę specjalistów w różnych dziedzinach zarówno jeżeli chodzi o odnowę biologiczną, jak i trening. Wykwalifikowana kadra instruktorska to podstawa twojego sukcesu i fitness klubu.

CZYSTOŚĆ – czyli „wizytówka” każdego fitness klubu. Zdecydowanie lepiej będzie spędzało nam się czas w czystym i schludnym miejscu. Warto zatem zwrócić uwagę czy sale są odpowiednio czyste i jak często są sprzątane, sprzęt dezynfekowany, czy zachowana jest czystość w WC, pod prysznicami oraz w szatniach.

CENA – niekiedy „małe dodatki” takie jak : sauna, solarium, barek, korty do sqasha, ścianka wspinaczkowa, jaccuzzi czy grający DJ na żywo mogą podnieść cenę, ale opłaca się za te dodatkowe przyjemności dorzucić parę groszy. Wielkość ceny zależy również od stopnia wykwalifikowania kadry instruktorskiej oraz jakości sprzętu w jaki wyposażony jest klub fitness. Pamiętajmy o tym, że tanio nie zawsze oznacza dobrze.

JAKI INSTRUKTOR JEST ODPOWIEDNI DLA MNIE ?

Proponuję abyś poćwiczył / ła u wszystkich, a następnie zweryfikował/ ła umiejętności instruktorskie. Dobry instruktor powinien:
  • po wejściu na sale aerobiku przedstawić się;
  • zapytać o nowe osoby;
  • zapytać czy na sali są kobiety w ciąży, bądź osoby z problemami zdrowotnymi;
  • zawsze odpowiedzieć na wątpliwe pytania;
  • posiadać ogromną wiedzę na temat fitness, ćwiczeń oraz programów treningowych;
  • posiadać poczucie humoru;
  • być pozytywnie nastawieny do każdego uczestnika zajęć lub klienta fitness klubu.

Technika którą reprezentuje instruktor musi być perfekcyjna. Aby dokładnie przekazać ją klientom, powinien on opisać każde ćwiczenie od strony technicznej. Dobra metodyka nauczania to satysfakcja dla ćwiczących. Instruktor powinien korygować uczestników zajęć, zapewnić odpowiednią głośność muzyki, a tempo dostosować do formy zajęć i ich intensywności. Cała lekcja powinna być umiejętnie zaplanowana i bardzo dokładnie przemyślana. Każdy dobry instruktor powinien precyzyjnie określić cel treningu oraz dostosować go do umiejętności i poziomu zaawansowania całej grupy. Niesamowita prezencja, nienaganna sylwetka, oraz umiejętność szybkiego nawiązywania kontaktu z ćwiczącymi to dodatkowe atuty każdego dobrego instruktora.

Jeśli wybraliście już odpowiedni fitness klub oraz instruktorów do których będziecie chodzić na zajęcia aerobiku lub na siłownię to warto teraz zadać sobie pytanie: jak najlepiej mogę przygotować się do zajęć ?

Po pierwsze musisz wybrać się do sklepu sportowego aby zaopatrzyć się w odpowiedni strój do ćwiczeń:
  • buty sportowe - podeszwa powinna być miękka i elastyczna, dopasowana do treningu na sali. Odpowiednia wysokość buta zapewni Ci stabilizacje stawu skokowego, a system wentylacji zapewni stopie komfort w trakcie treningu.
  • strój - zdecydowanie wygodny nie krępujący ruchów. Należy wybierać takie stroje które mają specjalistyczny materiał ( oddychający)
  • wodę niegazowaną lub napoje izotoniczne które w trakcie treningu będziesz uzupełniał / ła
  • ręczniki do kąpieli po treningu jak również na salę fitness na otarcie czoła, a w szczególności aby położyć go na karimatę w trakcie ćwiczeń.

[-------]

Aby trafić w dziesiątkę przy wyborze treningu należy dokładnie wiedzieć czego od siebie oczekujemy. Trening dobieramy biorąc pod uwagę wiek, płeć oraz własne predyspozycje ruchowe. Odpowiedni wybór treningu jest ważny ze względu na efekt końcowy wykonywanej pracy jak i uchronienie przed kontuzją.

 

DO INSTRUKTORÓW !!!
Moi Drodzy przyjaciele, bądźcie świetnymi nauczycielami odpowiednio przekazujcie wiedzę !!!. PROŚBA, najpierw wszystkiego dokładnie nauczcie się sami, a dopiero potem przekazujcie swoje tajniki wiedzy waszym klientom. Połączcie umiejętności dobierania odpowiednich treningów, ćwiczeń, twórczej pracy w przygotowaniu choreografii i jej przekazywaniu swoim podopiecznym Uczcie w sposób zrozumiały i czytelny.
Do tego będzie Wam potrzebna odpowiednia metodyka nauczania i poprawna technika.
Pamiętajcie, że trener na siłowni i instruktor na sali fitness jest przykładem do naśladowania!!! Wszystkie wymienione wyżej sprawy są bardzo ważne i chyba najważniejsze ale jak wyglądałby trening bez Waszej osobowości – co myślicie o tym?
Śmiech, radość, okrzyk, czasami zwariowana mina właśnie to wystawia na piedestał wasze treningi.
Dlatego bądźcie otwarci dla Waszych podopiecznych, słuchajcie dokładnie Waszych klientów, by jeszcze lepiej odpowiadać na ich pytania. Zróbcie wszystko, aby z chęcią pojawili się na Waszej lekcji i treningu raz jeszcze.

KILKA WAŻNYCH SPRAW, O KTÓRYCH POWINNIŚCIE PAMIĘTAĆ PRZY KONTAKCIE Z NOWYM KLIENTEM


Na początku zawsze przeprowadzamy wywiad z nowym klientem fitness klubu.
Powinniśmy dowiedzieć się:
  • czy klient miał jakiekolwiek doświadczenie z ćwiczeniami, z ruchem.
  • czy ćwiczył rekreacyjnie, a może trenował jakąś dyscyplinę sportową.
  • o ewentualnych kontuzjach, przebytych chorobach – jakich ? – warto zapytać ze względów bezpieczeństwa ( jego i twojego).
  • o wiek itd. ….

Warto również zaproponować i wykonać:
  • pomiar tkanki tłuszczowej.
  • pomiar wydolności organizmu.
  • zapoznać nowego klienta z formami aerobiku, ewentualnie sprzętem na siłowni.
  • zaproponować odpowiednią formę aerobiku lub rozpisać odpowiedni trening.
  • jeżeli w klubie jest dietetyk warto zaproponować konsultację z dietetykiem.


Po rozpoczęciu treningu z naszym nowym podopiecznym, proponowałbym co jakiś czas kontrolować naszego nowego klienta ( samopoczucie, nastrój itd.).  Po upływie jakiegoś czasu ewentualna zmiana formy aerobiku lub treningu na siłowni.

Drodzy trenerzy i instruktorzy fitness, pamiętajcie że nie każda osoba, która przychodzi do Was na zajęcia aerobiku, jak również na siłownie ma tak jak Wy ( mam nadzieję ) bardzo dobrą koordynację ruchową, predyspozycje fizyczne i zdrowotne do ćwiczeń.


PAMIĘTAJCIE NIE JESTEŚCIE NA SALI AEROBIKU I SIŁOWNI SAMI DLA SIEBIE ! Macie za sobą rzeszę osób w zróżnicowanym wieku. Bądźcie rozsądni i pewni każdej decyzji którą podejmujecie. Niech to będzie decyzja najlepsza.

Krystian Gronek

Zdjęcia pochodzą ze strony http://www.krystiangronekfitness.pl/

www.fit.pl
 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl