fit.pl mobile logo


Zarządzanie /systemy: zarządzania, komputerowe, identyfikacyjne/

System zarządzania w klubie fitness jest pojęciem niezwykle szerokim. Dyskutując na temat prawidłowego zarządzania w klubie nie sposób pominąć zagadnień związanych z kadrą fitness klubu.
Nie od dziś wiemy, iż sukces każdego przedsiębiorstwa zależy przede wszystkim od zgranego zespołu, jego zaangażowania oraz silnej motywacji.

Inwestor czy właściciel musi mieć świadomość iż, aby stworzyć firmę niezbędni są:
-ludzie,
-umiejętności,
-pieniądze,
-pomysł.

Spośród wymienionych czynników to ludzie, czyli zespół, jest motorem przedsiębiorstwa. Dlatego tak ważne jest pełne profesjonalizmu zrozumienie członków zespołu, uznanie dla ich potencjału. Zespół jest rodziną i dzięki temu, iż znajdują się w nim osoby z różnymi cechami charakteru i umiejętnościami można stworzyć bardzo dobrze prosperującą firmę. Zadaniem osoby zarządzającej jest dokładne zweryfikowanie cech oraz talentów poszczególnych członków, umożliwienie im rozwoju oraz wykorzystanie tkwiących możliwości. Pamiętać należy też o godności pracowników. To ona jest kluczem do twórczego zespołu, którego każde ogniwo jest niezwykle ważne, gdzie każdy pracuje wykorzystując maksymalnie tkwiący potencjał oraz talent.
Coraz więcej klubów fitness zdaje sobie sprawę, iż gwarancją stabilnego rozwoju klubu jest profesjonalne oprogramowanie komputerowe do zarządzania . Większość dostępnych na rynku pakietów zarządzania komputerowego oferuje kompleksowe funkcje, które umożliwiają sprawną pracę w klubie fitness, salonie piękności czy ośrodku wellness. Mam tu na myśli:

- zarządzanie kartami klientów (karnety, abonamenty, wejściówki, itp.)
- zarządzanie klientami (karty klientów, wejścia, wyjścia)
- zarządzanie harmonogramem zajęć (zapisy, rezerwacja miejsc, instruktor)
- zarządzanie sprzedażą (rejestr towaru, zamówienia, stany magazynowe, obsługa płatności)
- kontrola dostępu
- zarządzanie promocją w klubie (opracowanie programów lojalnościowych, akcje informacyjne)
- opcje zarządzania szafkami magnetycznymi w szatniach

[-------]

Wyżej wymienione funkcje powinny znaleźć się w ofercie każdego programu do obsługi fitness klubu. Warto zwrócić uwagę też na opcje tworzenia raportów z działalności, sprzedaży, popularności usług, pracowników. To ma ogromny wpływ na pracę, pozwala niwelować słabe i maksymalizować silne strony klubu. Programy zarządzające powinny bez problemu współpracować z drukarkami fiskalnymi, co usprawnia jakże ważną część działalności. Każda transakcja powinna być zachowana przez program, dzięki czemu łatwo uniknąć pomyłek rozliczeniowych czy rozbieżności w stanie kasy.

Jak najlepiej identyfikować klienta? Wciąż w większości polskich fitness klubów mamy do czynienia z sytuacją, kiedy wchodząc do klubu i pokazując swoją kartę członkowską, otrzymujemy w zamian kluczyk. Jest to jednak bardzo niepraktyczne i niestety często kończy się problemami, w postaci kradzieży czy po prostu zagubieniu konkretnego klucza. Zgubiony kluczyk pociąga za sobą wymianę zamka, itd. Nowoczesne programy zarządzania fitness klubem oferują kompleksową usługę identyfikacyjną. Klient posiada magnetyczną kartę, w której wczytane są dane osobowe oraz rodzaj członkostwa w klubie. Zamiast kluczyka do szafki w szatni, klient otrzymuje wewnętrzny identyfikator w postaci np. opasek, zapinanych na rękę. Dzięki elektrozamkom podłączonym do głównego komputera recepcji za pomocą sterownika można monitorować szatnię, co w praktyce zaoszczędza czas i pozwala na sprawną obsługę klienta. Wewnętrzne identyfikatory pozwalają także na bezgotówkową sprzedaż produktów w barku fitness podczas treningu. Należność pobierana jest przy wyjściu klienta z klubu.



Reasumując pragnę podkreślić raz jeszcze niezwykle ważną rolę zarządzania. Chcąc zarządzać prawidłowo potrzebna jest nam fachowa wiedza oraz umiejętności. Potrzebny jest nam także profesjonalny, multi-funkcjonalny program do zarządzania fitness klubu. W chwili obecnej bez problemu możemy zakupić w Polsce wiele bardzo dobrych programów, które pozwolą na sprawne zarządzanie firmą. Chcąc jednak dopasować system do potrzeb konkretnego klubu fitness warto dokładnie przeanalizować funkcje czy poradzić się specjalisty.

Artur Ligęska

www.fit.pl


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka
pawel.aymard

Korzystanie z systemów dedykowanych to w tej chwili więcej niż podstawa. Kompleksowe prowadzenie swojej działalności z dostępem do każdej płaszczyzny z dowolnego miejsca i przy pomocy wielu urządzeń. Tak naprawdę wciąż zastanawia mnie dlaczego przedsiębiorcy wolą poświęcać swój czas i oszczędzać na jakości świadczonych usług. Dobre zarządzanie to rzecz bez dwóch zdań - najważniejsza. Można zapoznać się z ofertą firm, poczytać i przemyśleć tu: https://www.ideaerp.pl/

Zgłoś nadużycie-

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl