fit.pl mobile logo

Fitness to także stan umysłu

Przed Tobą dzień pełen ambitnych wyzwań. Miałaś go rozpocząć od joggingu, ale od rana pęka ci głowa. Najchętniej więc otuliłabyś się kołdrą pospała jeszcze godzinkę, zamiast z wywieszonym językiem uganiać się po parku nie wiadomo za czym
Zanim jednak po raz kolejny zaniedbasz swoje postanowienia, przeczytaj 15 punktowy program. Pomoże ci on wzmocnić motywację i wreszcie zacząć ćwiczyć tak, jak od dawna to sobie obiecujesz.

1. Kwestia niezłomnej wiary.
Czy naprawdę wierzysz w to, że wytrzymasz tempo i trud treningu, który sobie zaplanowałaś? Jeśli tak, postaraj się tę wiarę jeszcze bardziej umocnić. Nie tylko musisz wierzyć, że tym razem ci się uda, musisz to wiedzieć na pewno! Badania udowadniają, że wiara we własne możliwości w największym stopniu przyczynia się do wypełniania założonych celów.

2. Cel zawsze przed oczami.
Wyobraź sobie, jakiego powabu nabierze twoja figura dzięki ćwiczeniom i przywołuj ten obraz w chwilach zwątpienia. Jeśli nie starcza ci wyobraźni , dla przypomnienia noś przy sobie zdjęcie, na którym wyglądasz wyjątkowo korzystnie. Możesz je także powiesić na drzwiach od lodówki.

3. Twoje marzenia muszą stać się realne.
Jeśli twoim celem jest zyskanie dobrej kondycji, bo zamierzasz np. wziąć udział w wyprawie wysokogórskiej (na którą przecież nikt nie zabiera słabeuszy), powieś nad biurkiem poster z widokiem gór. Nie dopuść do tego, by cel rozmył się we mgle. Zawsze musisz go mieć przed oczami. 

4. Poświęć wszystko dla idei.
Przygotowania to połowa sukcesu. Jeśli będziesz zbyt długo rozważać, w jakim kostiumie ćwiczyć, czy może robić to w zwykłych spodenkach i starym podkoszulku, prawdopodobnie nigdy nie zaczniesz ćwiczyć. Zawsze znajdzie się jakaś przyczyna, dla której nie możesz pójść do klubu fitness (np. brak modnego stroju). Przygotuj wszystko, co może ci być potrzebne, łącznie z butelką niegazowanej wody mineralnej i żelem do kąpieli. Trening stanie się bardziej efektywny, jeśli nie będziesz musiała zawracać sobie głowy drobiazgami. Po kilku treningach ćwiczenia tak wejdą ci w krew, że nawet nie pomyślisz o tym, by od czasu do czasu od nich odpocząć (a rozważania o stroju wydadzą ci się śmieszne).

5. Kontroluj swoją motywację.
Doświadczenie pokazuje, że jeśli za męczącym treningiem przemawia jedynie chęć bycia podziwianym przez innych, motywacja bardzo szybko kruszeje. Podczas treningu musisz się dobrze czuć, a nie tylko dobrze wyglądać. Opinia innych nie ma tu żadnego znaczenia. Ważny jest jedynie twój stosunek do ćwiczeń i twoje odczucia z nimi związane.

6. Stan pełnej gotowości.
Torbę z kostiumem, ręcznikiem i kosmetykami powinnaś mieć zawsze spakowaną, tak żeby bez ociągania się wyjść z domu. Jeśli poruszasz się samochodem, zawsze woź w nim rzeczy potrzebne do treningu. Zapasową parę butów sportowe do joggingu możesz też trzymać w pracy. Kiedy wszystko będzie w zasięgu ręki, trudniej ci będzie znaleźć wymówkę i zrezygnować z treningu.

7. Pohamuj ambicję.
Co za dużo, to niezdrowo - ta dewiza jak ulał pasuje do intensywności treningu. Nadmierny wysiłek nie wpływa pozytywnie na zdrowie. Musisz zrozumieć, że klub fitness to nie arena wojenna - nie próbuj udowadniać sobie i innym, że jesteś najmocniejsza, niepokonana. Pamiętaj - ćwiczysz przede wszystkim dla zdrowia i przyjemności.

[-------]

leisure-clubs8. Dwa w jednym.
Cały dzień wypełnia ci praca i nie masz ani chwili na ćwiczenia? Jeśli to prawda, a nie wymówka, przyjrzyj się dokładniej rozkładowi dnia. Może podczas dłuższej przerwy na obiad uda ci się jednak skoczyć do pobliskiej siłowni. A może da się pogodzić pracę z treningiem. Pedałując na rowerze, możesz przecież zastanowić się, czym zaskoczysz szefa na najbliższym zebraniu lub przygotować krytykę pomysłu koleżanki. Jeżeli na fitness musiałabyś poświęcić tę odrobinę wolnego czasu, która zostaje ci w ciągu dnia, zrób wszystko, by trening stał się relaksem i odpoczynkiem. Zaproś do ćwiczeń przyjaciółkę lub nawet grupę przyjaciół.

9. W grupie raźniej.
Jeśli samotne wyprawy na siłownię cię nudzą, chodź tam z przyjaciółką lub zawieraj interesujące znajomości w klubie. Ćwicząc w dobrym towarzystwie, będziesz czuła się znacznie lepiej, a trening stanie się imprezą towarzyską.

10. Przekonuj samą siebie.
Jeśli ogarnęło cię zwątpienie, a przyszłość widzisz wyłącznie w czarnych kolorach, sięgnij po kilka sprawdzonych trików. Przede wszystkim musisz zagłuszyć wewnętrzny głos, który mówi ci, że trening nie przyniesie żadnych efektów. W takim momencie możesz przesadzać i koloryzować, wmawiając sobie, że po ćwiczeniach będziesz wyglądać co najmniej jak Cindy Crawford. Albo jeszcze lepiej. W widocznym miejscu, np. na lustrze w łazience powieś ogromną kartkę z napisem: "Uda mi się. Na pewno!"

11. Określ cel i program działania.
Oczekiwanie na efekty bez pracy jest jak łudzenie się wygraną w totolotka. Nic z tego nie wychodzi. Wydaje ci się, że spędzając na siłowni pół godziny raz w tygodniu, już po miesiącu będziesz miała talię jak osa? Przykro nam, ale musisz pozbyć się złudzeń. Aby wyglądać jak twoja trenerka, powinnaś przynajmniej trzy popołudnia w tygodniu poświęcać na intensywny trening. Musisz określić cel i wykonywać ćwiczenia, które do tego celu prowadzą.

12. Rób to, co lubisz.
Aby trening był naprawdę udany, musi sprawiać radość. Wybierz takie ćwiczenia, które lubisz, i przeplataj je innymi trudniejszymi. Trening będzie dzięki temu ciekawszy i przyjemniejszy.

13. Prowadź dziennik.
Zwycięstwo, którego nie zanotujesz, ma mniejszą wartość. Prowadź dziennik, w którym będziesz zapisywała swoje sukcesy. Wpisuj tam liczbę powtórzeń czy kilometrów, jakie udało ci się pokonać. Taki dziennik jest niezwykle pomocny w chwilach zwątpienia. Wystarczy zajrzeć i przekonać się, że stać cię na wiele oraz jak dużo ciężkiej pracy masz już za sobą i że żal byłoby to zaprzepaścić.

14. Fitness to nie luksus.
Podporządkuj się zdrowemu trybowi życia. Fitness nie jest towarem luksusowym ani nagrodą. Fitness to motor twojego życia, źródło niezbędnej energii. Dlatego regularny trening powinien stać się taką samą częścią twojego życia jak posiłki czy higiena osobista.

15. Trzymaj tempo.
Mięśnie bolą tak, że jest ci słabo? Jesteś wyczerpana do granic możliwości? Cudownie! Twoje ciało reaguje prawidłowo. W końcu należysz do początkujących, więc te objawy są najzupełniej normalne. Lekarze medycyny sportowej wiedzą, że wszystko jest kwestią odpowiedniego tempa. Musi ono być na tyle wolne, by uniknąć kontuzji, ale na tyle szybkie, by przynosiło efekty.

źródło:"Shape"

www.fit.pl

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl