fit.pl mobile logo

Pomoce w rzucaniu palenia

Mimo niechlubnej otoczki nikotynowego nałogu, są ludzie, którzy jeszcze czerpią przyjemność z palenia papierosów. Na szczęście to niewielki odsetek palaczy, bo większość z nich marzy o przerwaniu zgubnego nałogu. Ktoś, kto nigdy w życiu się nie zaciągał, nie ma pojęcia jak trudne to zadanie
O odpaleniu papierosa w dobrej restauracji właściwie można zapomnieć. Palić nie można już na peronach, przystankach i w innych miejscach publicznych. Z egzekwowaniem urzędowych zakazów bywa różnie, dlatego pokonać nałóg warto przede wszystkim dla własnego zdrowia.

Drastyczne rzucanie palenia to trudne zadanie. Na szczęście z pomocą przychodzą specyfiki, które powoli przyzwyczają organizm do coraz mniejszej dawki nikotyny.


Plaster


Plastry antynikotynowe to jeden z najłatwiej dostępnych środków wspomagających walkę z nałogiem. Znajdziesz je w każdej aptece, markecie, a nawet na stacjach benzynowych. Przyklejenie na ramię takiego plastra nie wykona za nas całej pracy, ale skutecznie ograniczy zapotrzebowanie organizmu na nikotynę, stopniowo uwalniając niewielkie jej dawki.


Przykleja się je codziennie przez trzy miesiące. Niestety plastry nie są „cudownym lekarstwem” na uzależnienie od nikotyny. Bez własnego samozaparcia na niewiele się zdadzą. Badania wykazały, że tylko co piąty palacz stosujący plastry antynikotynowe całkowicie pokonał papierosowy nałóg. Większość pozostałych osób skutecznie ograniczyło ilość wypalanych sztuk. U niektórych osób odnotowano trudności z zasypianiem oraz podrażnienia skóry.


Tabletka


Niedawno na rynku pojawił się nowy środek antydepresyjny. Bupropion (znany także jako Zyban) nie został stworzony z myślą o palaczach, ale mimo to, jak pokazują wyniki niezależnych badań, może być pomocny w rzucaniu nałogu.


Wiele mówi się o przydatności tego środka do walki z tytoniowym nałogiem. Aby na własnej skórze przekonać się o jego skuteczności niezbędną będzie wizyta u lekarza, bo antydepresant dostępny jest jedynie na receptę. Dodatkowo przy stosowaniu leku mogą wystąpić skutki uboczne, takie jak uczucie suchości w ustach, trudności z zasypianiem, ospałość i podwyższone ciśnienie.

[-------]


Guma


Zamiast sięgać po kolejnego papierosa możesz spróbować gumy do żucia z dodatkiem nikotyny. Dodatkowym atutem jest to, że możesz ją żuć praktycznie wszędzie.


Najczęściej gumy nikotynowe stosuje się przez 3 miesiące, a ich skuteczność porównywalna jest z pozostałymi środkami dla palaczy. W odróżnieniu od nich, gumy nie mają ustalonych dawek maksymalnych, więc możesz je żuć, ile tylko chcesz.


palenieInhalator nikotynowy


Podobnie jak w przypadku gumy, po inhalator nikotynowy możesz sięgnąć za każdym razem, gdy masz ochotę na papierosa.


Inhalatory zaspokajają proszący o nikotynę organizm, a oprócz tego dają też psychiczną satysfakcję, bo urządzenie podobne jest do zwykłego papierosa. Medycznie ich skuteczność określa się na poziomie plastrów i gum nikotynowych.


Częste stosowanie inhalatora powoduje jednak podrażnienia jamy ustnej i gardła.


Dodatkowe metody walki z nałogiem


Wiele osób rzucających palenie zapisuje się na seanse hipnotyczne, zapewniając o ich wyjątkowej skuteczności. Nie ma jednak naukowych dowodów potwierdzających ich spostrzeżenia.


Kontrowersyjnym sposobem walki z nikotynowym uzależnieniem jest także akupunktura. Terapia wywodząca się z chińskiej medycyny ludowej, polega na nakłuwaniu i stymulowaniu punktów energetycznych organizmu. Mimo że brakuje naukowych dowodów na jej skuteczną pomoc w rzucaniu palenia, setki ludzi twierdzi, że terapia działa. Jeśli ktoś nie boi się długich igieł, na pewno warto spróbować.


Uderz w papierosa


Palenie papierosów to zgubny nałóg. Najlepiej w ogóle go nie zaczynać, a miejsca zadymione omijać szerokim łukiem. Jednak jeśli prześladuje cię uzależnienie od nikotyny i bez paczki papierosów w kieszeni czujesz się jak bez ręki, to warto zacząć już myśleć o terapii odwykowej... dla siebie, rodziny i otoczenia.


www.fit.pl

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl