fit.pl mobile logo

Sposoby na kaca

Już niedługo sylwester - czas zabawy. Jeśli zdarzy nam się przesadzić z alkoholem, warto wiedzieć, jak sobie radzić z tzw. „syndromem dnia poprzedniego”
Przyszedł karnawał, a wraz z nim liczne imprezy, nierzadko zakrapiane alkoholem. Oczywiście, namawiamy do wstrzemięźliwości, ale jeśli już się przydarzy przesadzić z ilością wypitego alkoholu, warto wiedzieć, jak sobie radzić z tzw. „syndromem dnia poprzedniego”.

Nie wszyscy o tym wiedzą, ale to nie alkohol jest bezpośrednią przyczyną naszych rannych dolegliwości zwanych kacem. Alkohol szybko wchłaniany do krwi utlenia się i przekształca się w trucizny, które powodują u nas dolegliwości żołądkowe, bóle głowy i ogóle osłabienie organizmu. Kac, który odczuwamy następnego dnia zaraz po przebudzeniu, można w prosty sposób zminimalizować albo nawet go uniknąć. Najlepiej po prostu nie pić, ale jeśli już się przydarzy, warto wcześniej dowiedzieć się, jak pić z głową, czyli co, ile i z czym pić i jeść, aby można było bawić się do białego rana bez widma rannej niedyspozycji. Ból głowy, brzucha, nudności, zawroty to najczęstsze objawy zatrucia, którego przyczyną jest nadmierne spożycie alkoholu. Warto wiedzieć, jak przygotować swój organizm na spotkanie z mocnymi trunkami.

Oto kilka rad, w sam raz przed Nowym Rokiem i karnawałem.
  • Gdy wybierasz się na imprezę, której główną atrakcją będzie spożywanie alkoholu, nie idź z „pustym żołądkiem”, najlepiej zjedz coś z dużą zawartością białka lub tłuszczu, wypij sok bogaty w witaminę C. Alkohol wypłukuje także magnez i wapno. Uzupełnij je szklanką mleka - to spowolni wchłanianie alkoholu.
  • Nie mieszaj alkoholi, mieszanka piwa, wina i wódki może być naprawdę wybuchowa i przykra w skutkach, szczególnie dla układu pokarmowego.
  • Nie popijaj wódki napojami gazowanymi (zawarty w nich dwutlenek węgla przyspiesza wchłanianie alkoholu przez organizm).
  • Staraj się jeść często i w niezbyt dużych ilościach.
  • Dużo się ruszaj, nie odmawiaj wyjścia na parkiet, jeśli to możliwe wychodź na świeże powietrze.
  • Między jedną a drugą „kolejką” warto uzupełnić witaminą C, np. zjeść kwaszonego ogórka, które powinny być zawsze pod ręką.
  • Pij dużo wody niegazowanej, która zapobiegnie odwodnieniu organizmu (alkohol - głównie piwo - działa moczopędnie).
  • Czym się strułeś, tym się lecz – mówi znane powiedzonko, ale,czy to jest skuteczna metoda na kaca? Absolutnie nie. Tzw. „klin” może przynieść chwilową ulgę w porannych dolegliwościach po hucznej zabawie, ale tak naprawdę wyrządza w organizmie więcej szkody niż pożytku, więc to tylko pozorne „leczenie” kaca.
  • Jednym ze sposobów radzenia sobie ze zmęczeniem jest dostarczenie organizmowi glukozy, bo właśnie obniżony poziom tego cukru w krwi odpowiada za nasze złe samopoczucie. Znajdziesz ją np. w bananach i miodzie. Kefir wspomoże wchłanianie cukrów, wypłukanych przez alkohol.
  • Żeby uzupełnić wypłukane przez alkohol witaminy i minerały rano najlepiej wypić szklankę soku pomidorowego, bogatego w potas lub soku z kapusty kiszonej.
  • Najlepiej ugasisz pragnienie niegazowaną woda mineralną, możesz wcisnąć do niej sok z cytryny, poprawi smak i uzupełni braki witaminy C.
  • Dobrze zrobi ci ruch na świeżym powietrzu.
  • Najlepszym lekarstwem na kaca i zmęczenie jest sen.

A Ty jakie masz sposoby? Podyskutuj o tym na FORUM.

www.fit.pl

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl