fit.pl mobile logo

Przeciwzmarszczkowe ćwiczenia twarzy

Wiesz, że podczas walki z cellulitem sam krem cud nie zadziała, więc wspomagasz tę wojnę dietą i ćwiczeniami. A jak jest z twarzą? Jej też przyda się trochę ruchu...
Kupujesz drogi krem przeciwzmarszczkowy i czekasz na efekty? Przyjdą szybciej, gdy zadbasz o mięśnie twarzy i szyi. Proponowane ćwiczenia warto poprzedzić rozgrzewką mięśni twarzy i szyi. Wystarczą dwie minuty masażu tych okolic.

faceKorekta policzków

Za wygląd policzków i ich jędrność odpowiedzialne są głównie dwa mięśnie – policzkowy (musculus buccinator) i śmiechowy (musculus risorius). Gimnastyka tych mięśni sprawi, że twoje policzki nie będą obwisłe jak u spaniela.

Ćwiczenie 1

- Nadymaj policzki i wypuszczaj powietrze, silnie napinając mięśnie jak przy grze na trąbce, następnie rozluźnij. 

Ćwiczenie 2

- Przyłóż wargi blisko do zębów i rozciągaj kąciki ust maksymalnie na zewnątrz, następnie rozluźnij. 

Ćwiczenie 3

- Połóż palce po obu stronach ust i rozciągaj na boki jednocześnie próbując przeciwdziałać sile rozciągania.

twarzDomowy lifting oczu

Skóra wokół oczu jest wyjątkowo cienka, wrażliwa, delikatna i podatna na zmarszczki. Jej wygląd zależy zarówno od elastyczności tkanki skórnej, jak również stanu oczu, stopnia ich zmęczenia i okalających oczy mięśni. Wygląd oczu poprawią ćwiczenia stosowanie dla rozluźnienia mięśni gałek ocznych.

Ćwiczenie 1

Ruchy gałek ocznych - w płaszczyźnie poziomej

Usiądź prosto i wygodnie przed ścianą. Wolno, bez poruszania głową przenieś wzrok w lewą stronę, następnie wróć do patrzenia przed siebie. Potem przesuń wzrok w prawą stronę i znów wróć do pozycji wyjściowej.


Ćwiczenie 2

Ruchy gałek ocznych - w płaszczyźnie pionowej

Usiądź prosto, skieruj wzrok na sufit. Powoli, nie poruszając głową, przenieś wzrok z sufitu i patrz teraz przed siebie, by po chwili przesunąć spojrzenie w dół. Po sekundzie wróć do patrzenia przed siebie.

[-------] 

Ćwiczenie 3

Unieś brwi przy pomocy palców wskazujących, a następnie na zmianę zamykaj i otwieraj powieki

exUjędrnianie szyi i podbródka

Najważniejsza jest codzienna postawa i nawet regularne ćwiczenia nie przyniosą efektów, jeśli później zgarbisz plecy i zaczniesz pochylać szyję, tworząc poprzeczne zmarszczki na niej, a noc spędzisz na wysokiej, zbyt miękkiej poduszce. Ćwiczenia prezentowane poniżej powinny pomóc w przywróceniu prawidłowego napięcia skóry. Podczas ćwiczeń nie forsuj mięśni, ani ich nie nadwyrężaj, mięśnie twarzy pozostaw rozluźnione.

Ćwiczenie 1

Połóż dłoń na szyi z przodu, głowę odgnij lekko w tył i mocno ziewnij. 

Ćwiczenie 2

Obie dłonie połóż na czole, jedną na drugą i lekko uciskając przechylaj głowę w tył. Głowa przeciwdziała temu ruchowi.

Ćwiczenie 3

Usiądź prosto, tyłów pochyl lekko w przód, a głowę odchyl w stronę do karku. W tej pozycji staraj się powoli naciągnąć dolną wargę na górną. Utrzymuj napięcie do chwili, aż mięsień szeroki szyi zacznie drgać.

Ćwiczenie 4

Stojąc, plecy wyprostowane, nie napięte, wykonuj wolny wdech i wydech. Uniesioną lekko głowę skręcaj w prawo, po kilku sekundach powoli odwracaj w lewo.

www.fit.pl


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl