fit.pl mobile logo

Suplementy

W okresie zwiększonej aktywności fizycznej należy zwracać szczególną uwagę na zdrowe odżywianie i rozsądnie uzupełniać pożywienie o suplementy żywności
W celu pokrycia zapotrzebowania organizmu na witaminy i składniki mineralne, wskazane jest zastosować dobrze wyważony preparat kombinacyjny. Zapewnia to podstawowe zaopatrzenie, niezależnie od pozostałego pożywienia.
Nie wolno zapominać o fakcie, że organizm człowieka jest bardzo skomplikowanym systemem. Nigdy nie należy lekkomyślnie wprowadzać chaosu do tego systemu. Duże dawki pojedynczych witamin, składników mineralnych i innych substancji odżywczych mogą zburzyć równowagę przemiany materii.

Przy zwiększonym zapotrzebowaniu na białko w wyniku dużego obciążenia fizycznego, wskazane jest zastosowanie odżywki wysokobiałkowej. Aby wspomagać przyrost masy mięśni należy spożywać 2-2,5g białka na każdy kilogram masy ciała.

Należy zwrócić uwagę na wysoką wartość biologiczną i dobrą wchłanialność produktów białkowych.

W celu szczególnie szybkiego uzupełnienia wykorzystanych aminokwasów można zastosować hydrolizaty białkowe, które powinny być pobierane natychmiast po treningu. Po spożyciu aminokwasów powinno nastąpić spożycie węglowodanów tak, aby aminokwasy nie zostały spalone w przemianach energetycznych, zwiększonych po zakończeniu treningu.

Duże straty aminokwasów, w wyniku wielogodzinnego treningu uzasadniają zwiększone spożycie białka również u sportowców uprawiających dyscypliny wytrzymałościowe. Zapotrzebowanie w tych dyscyplinach sportu wynosi około 1,5-2g dziennie na każdy kilogram masy ciała. Spożycie białka powinno nastąpić natychmiast po treningu i w żadnym wypadku przed obciążeniem.

Osoby z szybką przemianą materii mogą korzystać z tzw. "weight gainers", czyli mieszanek białek i węglowodanów, które mogą być szczególnie szybko wykorzystane i dzięki temu zostać całkowicie wchłonięte również przy zwiększonej przemianie materii. Osoby o średniej przemianie materii mogą zastosować te produkty w zastępstwie posiłków.

[-------]

Nie należy stosować zbyt dużej ilości koncentratów białek i węglowodanów. Niekontrolowane spożycie białka obciąża jelita i może prowadzić do wzdęć, ciężkich zatwardzeń i porażenia jelit. Nadmierne ilości węglowodanów, w zależności od rodzaju i ilości powodują powodują biegunkę i/ lub otyłość.

Wskazane jest zastosować inne suplementy żywności, w zależności od objętości treningu i uprawianej dyscypliny sportu. Niektóre suplementy wspomagają raczej sporty wytrzymałościowe, podczas gdy inne nadają się głównie dla sportowców uprawiających dyscypliny siłowe.

Działanie poszczególnych produktów warto przetestować na sobie i nie opierać się na wypowiedziach kumpli.

Każdy powinien znaleźć dla siebie odpowiednią kombinację suplementów. Na próbę powinno się brać tylko jeden produkt. Równoczesny eksperyment z większą ilością suplementów powoduje, że w przypadku wątpliwości nie wiadomo który z nich zadziałał.

BCCAs są niezbędne dla przyrostu masy mięśni i na liście suplementów żywności znajdują się na pierwszym miejscu. BCCAs powinny być stosowane zawsze przed treningiem. Niedobór aminokwasów rozgałęzionych podczas treningu prowadzi do redukcji masy mięśni i drastycznego pogorszenia syntezy białek.

Kreatyna nie ma sobie równych jeżeli chodzi o szybkie i drastyczne przyrosty siły i objętości mięśni.

HMB należy koniecznie wypróbować, jeżeli chodzi o maksymalny przyrost masy mięśni. HMB powinno się stosować w kombinacji z BCCAs, L-glutaminą i kreatyną - pozwala to osiągnąć optymalne rezultaty.

CLA jest idealny do wspomagania przyrostu masy mięśni i redukcji tkanki tłuszczowej.

Osoby trenujące często i bardzo intensywnie nie powinny rezygnować z glutaminy. Glutamina chroni białka, stymuluje przyrost masy mięśni i wspomaga przyrost siły , L-glutamina powoduje (podobnie do kreatyny) odkładanie bardzo dużych ilości wody w komórkach mięśniowych.

SUPLEMENTY BUDUJĄCE MIĘŚNIE

NAZWA DZIAŁANIE DAWKA
Kreatyna zwiększa siłę, moc i ciężar ciała 2-10g dziennie
Glutamina zapobiega rozpadowi mięśni, podpora immunologiczna 5-10g dziennie
Aminokwasy o rozgałęzionych łańcuchach (BCCAs) zapobiegają rozpadowi mięśni, zmniejszają odczuwanie zmęczenia 5-10g dziennie
HMB zwiększa beztłuszczową masę ciała, zapobiega rozpadowi mięśni, zmniejsza tkankę tłuszczową 3-5g dziennie
Ornityno-alfa-ketoglutaran (OKG) zapobiega rozpadowi mięśni, prekursor hormonalny 6-8g dziennie
Tauryna działa insulinopodobnie, powiększa objętość komórek, antykatabolik 1-3g dziennie
Alanina ułatwia produkcję glukozy, zapobiega rozpadowi mięśni, reguluje poziom cukru we krwi 1-3g dziennie
Sprzężony kwas linolenowy (CLA) zwiększa beztł. masę ciała, zmniejsza tkankę tłuszczową, działa antynowotworowo 2-4g dziennie
Ketoizokapronian argininy (AKIC) zapobiega rozpadowi mięśni, podtrzymuje czynność mózgu, regeneruje jelita 4-6g dziennie
Alfa-ketoglutaran (OKG) zapobiega rozpadowi mięśni, zwiększa tolerancję wysiłku fizycznego, polepsza transport tlenu 3-4g dziennie
Tribulus terrestris działa anabolicznie, zwiększa siłę i moc, zwiększa męską wydolność seksualną 500-1200mg dziennie
19-Norandrostendiol podnosi poziom testosteronu, zwiększa wydolność fizyczną 100mg dziennie
19-Norandrostendion podnosi poziom testosteronu, zwiększa wydolność fizyczną 100mg dziennie
Arginina zwiększa wydzielanie hormonu wzrostu, poprawia odporność, ułatwia erekcję 5-15g dziennie
Ornityna zapobiega rozpadowi mięśni, zwiększa wydzielanie hormonu wzrostu 5-10g dziennie
Chryzyna zwiększa poziom testosteronu w osoczu 1-2g dziennie
Kwas ketoizo kapronowy (KIC) zapobiega rozpadowi mięśni 4-6g dziennie
Androstendiol podnosi poziom testosteronu, zwiększa wydolność fizyczną 100mg dziennie
Androstendion podnosi poziom testosteronu, zwiększa wydolność fizyczną 50-100mg dziennie
Trójglicerydy o średnich łańcuchach (MCT) suplementacja kalorii, źródło energii 8-20g dziennie
Glicerol utrzymuje stałą objętość osocza 6-8g dziennie
Związki wanadu zwiększają wrażliwość mięśni na insulinę 25-100mg dziennie
Cholina potrzebna do przwidłowego skurczu mięśni, spala tłuszcz 500-1000mg dziennie
Pregnenolon podnosi poziom testosteronu 100-200mg dziennie
Beta-ecdysteron poprawia bilans azotowy 1000-1500mg dziennie
Smilax podnosi poziom testosteronu 100-200mg dziennie


 

[-------]

SUPLEMENTY SPALAJĄCE TŁUSZCZ
SUPLEMENT DZIAŁANIE DAWKA
Kofeina (guarana, orzeszki, kola, zielona herbata) ułatwia utylizację tłuszczu, poprawia wydolność aerobową 100-300mg dziennie
Efedryna (mahuang, ephedra) pobudza, podwyższa metabolizm, zwiększa mobilizację tłuszczu 25-75mg dziennie
Synefryna pobudza, podwyższa metabolizm, zwiększa mobilizację tłuszczu 5-10g dziennie
HMB zwiększa beztłuszczową masę ciała, zapobiega rozpadowi mięśni, zmniejsza tkankę tłuszczową 3-5g dziennie
Ornityno-alfa-ketoglutaran (OKG) zapobiega rozpadowi mięśni, prekursor hormonalny 6-8g dziennie
Tauryna działa insulinopodobnie, powiększa objętość komórek, antykatabolik 1-3g dziennie
Alanina ułatwia produkcję glukozy, zapobiega rozpadowi mięśni, reguluje poziom cukru we krwi 1-3g dziennie
Sprzężony kwas linolenowy (CLA) zwiększa beztł. masę ciała, zmniejsza tkankę tłuszczową, działa antynowotworowo 2-4g dziennie
Ketoizokapronian argininy (AKIC) zapobiega rozpadowi mięśni, podtrzymuje czynność mózgu, regeneruje jelita 4-6g dziennie

 

www.fit.pl

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl