fit.pl mobile logo

Trening siłowy bez obciążenia - kalistenika to jest to!

Masz już dość dużych ciężarów, a może szukasz urozmaicenia treningu? Kalistenika polega na wykorzystaniu masy własnego ciała - idealnego obciążnika stworzonego przez matkę naturę. To ono i grawitacja sprawią, że mięśnie nabiorą kształtów
Niezależnie, czy chcesz zrezygnować z siłowni, czy tylko urozmaicić treningi, poniższe ćwiczenia pomogą ci zastąpić specjalistyczny trening z obciążeniem. Jeśli wątpisz w jego skuteczność, to znaczy, że jeszcze nie spróbowałeś.

Siłowy trening mięśni polega głównie na ich napinaniu i rozluźnianiu przy użyciu ciężarków, ale nacisk nie musi pochodzić od metalowych obciążników. Można do tego wykorzystać to, w co obdarzyła nas natura, czyli masę własnego ciała i siłę grawitacji.

Wystarczy spojrzeć na profesjonalnych akrobatów, którzy siłownie omijają szerokim łukiem, a muskulatura ich ciała może zawstydzić niejednego „zawodnika” z piwnicznej siłowni. Ich sekretem są ćwiczenia z wykorzystaniem wagi własnego ciała, np. na równoważni czy wysoko zawieszonych obręczach.
Trening dolnych partii ciała
1) Przysiad z wyskokiem – 3 serie po 8 powtórzeń

Ugnij nogi w kolanach i przykucnij w pozycji przysiadu. Wyskocz tak wysoko, jak tylko potrafisz, a lądując zatrzymaj się w półprzysiadzie (kolana ugięte pod kątem 90 stopni). Wytrzymaj 5 sekund i dokończ przysiad.

2) Step – 3 serie po 20 powtórzeń

Tradycyjny step siłowy wykonuje się ze sztangą na barkach, ale jeśli ustawisz odpowiednio wysoki stopień i przyspieszysz ćwiczenie możesz osiągnąć podobne rezultaty bez obciążenia.

trening
3) Pełny i półpełny wykrok2 serie po 15 powtórzeń
Wysuń lewą nogę do przodu i stań w pół wykroku. Napnij mięśnie nóg i dokończ wykrok. Powracając do stojącej pozycji znów zatrzymaj się w pół wykroku. 
4) Martwy ciąg2 serie po 15 powtórzeń
Stań prosto, ale ciężar ciała umieść na prawej nodze. W tym samym momencie unieś lewą nogę nad ziemię i wytrzymaj w takiej pozycji kilka sekund. Powtórz to samo z drugą nogą.  Trening górnych partii ciała:
1) Alternatywne pompki3 serie 15 powtórzeń
Wykonaj standardową pompkę, ale wracając do początkowej pozycji przenieś powoli ciężar ciała na prawą rękę. Gdy plecy będą już maksymalnie wysoko oderwij lewą rękę od ziemi i obróć się na bok. 
2) Podciąganie3 zestawy po 15 powtórzeń
Złap się drążka i wykonaj tradycyjne podciągnięcie. Gdy opuścisz ciało przyciągnij kolana jak najbliżej klatki piersiowej. 
3) Opuszczanie2 serie po 15 powtórzeń
Stań tyłem do krzesła i połóż dłonie na jego krawędzi. Przenosząc ciężar ciała na ręce opuść tułów tak nisko jak tylko potrafisz. Unieś jedną nogę do góry, a resztę opuszczeń wykonaj w takiej pozycji. 
4) Leżące podciągnięcia2 serie po 15 powtórzeń
Weź wytrzymały kij od szczotki i połóż go na dwóch rozstawionych krzesłach. Połóż się między nimi i trzymając nogi na podłodze dotknij nosem drążka.
www.kulturystyka.fit.pl

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka
skruczka

Osiągaj szczupłe lub muskularne ciało szybciej niż kiedykolwiek! Prosty trening, tania dieta, indywidualnie dobrana suplementacja! Wejdź na http://www.igortreneronline.pl Wygraj 10 tysięcy złotych

Zgłoś nadużycie-
Agnieszka Buchvald

Wejdź teraz na stronę najlepszego trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl I zmień się nie do poznania nawet w ciągu jednego tygodnia! Pozbądź się tłuszczu na zawsze, zbuduj piękna smukłą sylwetkę lub wspaniałe muskularne ciało!

Zgłoś nadużycie-
Mariusz Kita

Zadbaj o swój brzuch chcesz spalić tłuszcz nie czekaj wejdź na www.igortreneronline.pl i zacznij chudnąć zrób z siebie dzikego seksownego Mena Skorzystaj z Pakietu dzikiego i czuj się prawdziwym mężczyzną z wspaniałą sylwetkę i gracją to najskuteczniejsza metoda aby zgubić brzuch www.igortreneronline.pl

Zgłoś nadużycie-
kinga.filiks

Według mnie najlepiej udać się do specjalisty, szczególnie jeśli dopiero rozpoczynamy przygodę z odchudzaniem. Sama kilka razy próbowałam zgubić parę kilogramów i zawsze gdzieś popełniałam błąd, po prostu nie byłam w stanie ogarnąć całej tej wiedzy z zakresu diety, suplementacji, ćwiczeń i odpowiednio tego połączyć, ale udało się znalazłam i teraz mogę szczerze polecić www.igortreneronline.pl ! Kilogramy zgubiłam wręcz z przyjemnością a jedyny ślad jaki pozostał to pięknie wyrzeźbione ciało :)

Zgłoś nadużycie-
kinga.filiks

OSIĄGAJ SZCZUPŁE LUB MUSKULARNE CIAŁO SZYBCIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK! PROSTY TRENING, TANIA DIETA, INDYWIDUALNIE DOBRANA SUPLEMENTACJA! WEJDŹ TERAZ NA WWW.IGORTRENERONLINE.PL I WYGRAJ 10 TYSIĘCY ZŁOTYCH!

Zgłoś nadużycie-
gymfreak9

Wejdź teraz na: www.igortreneronline.pl i wygraj 10.000 złotych! Chcesz wyglądać seksownie i atrakcyjnie? Chcesz cieszyć się wspaniała sylwetką? Wejdź teraz na: www.igortreneronline.pl i wygraj 10.000 złotych! Chcesz wyglądać seksownie i atrakcyjnie? Chcesz cieszyć się wspaniała sylwetką? Chcesz pokazać wszystkim, że możesz się zmienić? Wejdź teraz na stronę najlepszego trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl Innowacyjne metody treningowe, nowoczesne plany żywieniowe, fachowa suplementacja. Dzięki nim zmiany zachodzą ekstremalnie szybko! Wejdź teraz na stronę najlepszego trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl I zmień się nawet w ciągu jednego tygodnia! Pozbądź się tłuszczu na zawsze, zbuduj piękna smukłą sylwetkę lub wspaniałe muskularne ciało! Wejdź teraz na: www.igortreneronline.pl i wygraj 10.000 złotych!

Zgłoś nadużycie-

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl