fit.pl mobile logo

Trening na skakance

Kiedyś dziecięca towarzyszka zabaw, dziś sposób na doskonałą kondycję, zgrabne nogi i silne mięśnie
Na pewno pamiętasz skakankę, ot zwykły sznurek z uchwytami... Od czasu twojego dzieciństwa skakanka przeszła rewolucję techniczną. Nowsze modele, zaprojektowane dla sportowców, nie dość, że mają regulator długości, to bywają wyposażone w licznik wykonanych skoków, potrafią też podać liczbę spalonych kalorii i czas treningu.

Jak widać, proste, choć sprytne urządzenie, jakim jest skakanka, może zadziwić nie tylko wyposażeniem w elektroniczne gadżety, ale przede wszystkim – efektami, jakie można uzyskać poprzez systematyczne ćwiczenia z jej użyciem:

Rozgrzewka
  • skacząc przez skakankę, przygotowujesz ciało do dalszych ćwiczeń, pamiętaj jednak, by się nie forsować
  • wbrew pozorom, ćwicząc ze skakanką, można się solidnie zmęczyć!

Optymalna rozgrzewka to 10-15 minut niskich skoków wykonywanych w rytm swoich możliwości. Nie spiesz się – ważniejsza od tempa jest postawa – staraj się mieć brzuch wciągnięty, cofnięte barki, łokcie trzymaj jak najbliżej ciała, zaś dłonie lekko odsunięte od tułowia. Skacz na palcach, nie na całych stopach!

Zwiększ tempo
  • zacznij od ćwiczenia kilku wolnych skoków, potem wykonaj 10 szybkich, a następnie 10 skoków wolnych itd.

Krzyżuj ręce
  • co drugi obrót linką, krzyżuj ręce przed sobą i wykonaj skok, następny skok podstawowy, po nim znów skrzyżuj ręce. Ćwiczenie wymaga wprawy, nie zrażaj się, jeśli skakanka będzie się plątać; regularny trening pozwoli ci nad nią zapanować.
    Postaraj się zrobić 3 serie po 40 powtórzeń z półminutowymi przerwami.

Skacz na jednej nodze
  • wyrobisz sobie wyczucie równowagi. Ugnij nogę w kolanie, wykonaj skok, a przy następnym obrocie linki, zmień nogę. Lepiej ćwiczyć zmieniając nogi po każdym skoku niż skakać na tej samej nodze cały czas. Wykonaj 3 serie po 40 podskoków, z 30-sekundowymi przerwami.

[-------]

Zrób przysiady
  • złóż dwukrotnie skakankę na pół, tak, by jej końce trzymać w dłoniach. Stań w lekkim rozkroku, wyciągnij ręce przed siebie na wysokość ramion i ugnij kolana, tak, jakbyś chciała usiąść. Powtórz ćwiczenie 10 razy, zrób trzy serie.

Brzuszki
  • połóż się płasko, zegnij nogi w kolanach, niech stopy przylegają do podłoża. Weź w dłonie złożoną czterokrotnie skakankę, przełóż ręce za głowę, napinając linkę. Unieś górną część tułowia trzymając proste ręce – tułów, głowa i wyciągnięte ręce powinny tworzyć jedna linię. Zrób 4 serie po 12 powtórzeń.

Skłony
  • złóż skakankę tak, by jej końce chwycić w dłonie rozstawione na szerokość ramion. Unieś ręce nad głową prężąc maksymalnie linkę. Przechyl sie kilka razy raz w lewa, raz w prawa stronę uważając, by skakanka była cały czas napięta, a ciało nie odchylało się do przodu. Ćwiczenie to zapewni ci smukłą talię, rozciągnięte mięśnie pleców.

Rozciągnij się
  • ugnij nogę w kolanie pod kątem prostym, ręce ze złożoną i lekko napiętą skakankę trzymaj w tyle. Oprzyj stopę na skakance i staraj się przyciągnąć ją jak najbliżej pośladków. Rozciągniesz tym samym mięśnie ud.

Kluczem do sukcesu jest systematycznośćtreningnaskakance
  • jeśli nie masz czasu na codzienny trening, ćwicz trzy razy w tygodniu. Po miesiącu twoje ciało stanie się gibkie, sprężyste, wzmocnią się mięśnie łydek, spalisz nieco tłuszczu (pół godzinny, niezbyt intensywny trening ze skakanka to ubytek 200 – 300 kcal), poprawisz krążenie, wyrobisz sobie równowagę, wzmocnisz stawy (pod warunkiem, że ćwiczysz na stabilnym, względnie miękkim i płaskim podłożu, inaczej możesz nabawić sie kontuzji).

Nie musisz obawiać się o nadmierny przyrost masy mięśniowej. Skakanka sprawi, że będziesz poruszać się lekko i z gracją.

Kolejną zaleta skakanki jest jej przystępność – kupisz ja w każdym sklepie ze sprzętem sportowym, czy chociażby w sklepie z zabawkami. Nie jest droga – najtańsze można nabyć już za kilka złotych, droższe, wykonane z rzemienia lub skóry, wyposażone w regulację długości i ergonomiczne chwytaki kupisz za 20 – 40 zł. Ostatecznie, możesz pożyczyć skakankę od młodszej siostry i... do dzieła!

Przeciwwskazania:
  • otyłość
  • zwyrodnienie stawów
  • ostra niewydolność serca/układu krążenia

Chic nr 6/2007 (10)
www.fit.pl


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl