fit.pl mobile logo

Trening z workiem piachu

W upalne, letnie dni ćwiczenia na siłowni to ciężka sprawa. Szczególnie, jeśli nie ma tam klimatyzacji. Amerykańscy futboliści znaleźli na to sposób. Mimo że ich centra treningowe są idealnie wyposażone (nie tylko w klimatyzację), to zawodnicy jednej z drużyn wolą spędzać swój wolny od sezonu czas... podnosząc worki z piaskiem
To nie sprzęt jest najważniejszy. Wiedzą o tym futboliści Tampa Bay Buccaneers z amerykańskiej ligi NFL, którzy nowoczesną siłownię zamienili na podwórko i worek piasku. Taki trening to powrót do natury i próba „prawdziwej męskości”.

Choć brzmi to niewiarygodnie, to dzięki podnoszeniu ciężkiego wora z piaskiem wykształcisz takie mięśnie, o których przy użyciu standardowych metod mógłbyś zapomnieć. Poza tym czyż nie lepiej w letni dzień zamienić duszną salkę treningową na przewiewne podwórko?


Worek...


Pierwszym krokiem jest oczywiście zdobycie odpowiedniego worka, który nie będzie przepuszczał ziarenek piasku. Najlepszy będzie 25 kg, ale jeśli masz już duże doświadczenie z podnoszeniem ciężarów, dopuszczalne obciążenie możesz zwiększyć.


Jeśli masz już narzędzie to pora przejść dalej. Dzięki poniższym ćwiczeniom twoja sylwetka wzbogaci się o piękne mięśnie, kondycja poprawi, a po zakończeniu treningu dzieci ucieszą się z nowego piasku do zabawy.


Zrób wszystkie cztery ćwiczenia, odpocznij 2 minuty i zacznij od początku. Całość powtórz od 3 do 5 razy.
sandbag1

1. Na ramię – 6 powtórzeń na każde ramię


Stań przed workiem. Ugnij kolana, pochyl tułów do przodu i złap za oba końce. Teraz najtrudniejsza część ćwiczenia. Musisz skoordynować wszystkie części ciała. Jednym ruchem wyprostuj się i zarzuć worek na prawe ramię. Rzuć „przyrząd” na ziemię i zrób to samo z drugim ramieniem.




2. Ścieżka – 30-sekundowy marsz


sandbag2Podniesienie worka, ze względu na specyficzny kształt, wymaga więcej wysiłku niż podniesienie sztangi o takiej samej wadze. Oprócz spalania kalorii to doskonała metoda na poprawę kondycji i wytrzymałości.


Obejmij worek obiema rękami. Podnieś i przyciśnij do piersi (np. jak małe dziecko) i przenieś go kilkadziesiąt metrów dalej. Plecy wyprostowane. Dodatkowo możesz napiąć brzuch i mięśnie pośladków. Po 30 sekundach połóż go z powrotem na ziemi.

[-------]


3. Łapu capu – 8 powtórzeń. Po tym ćwiczeniu powtórz punkt 2.


Nie ma jednej metody na podnoszenie worka. Możesz go złapać wpół lub trzymać palcami. Dzięki temu trenujesz palce, mięśnie ramion, biceps i triceps. sandbag3


Złap rękami za końce worka, stań w lekkim rozkroku i ugnij nogi. Pochyl się do przodu tak by klatka piersiowa biegłą prostopadle do podłogi. Pozostając cały czas w takiej pozycji przyciągnij worek jak najbliżej klatki piersiowej i żeber, po czym opuść go prostując ręce.


4. Przysiad po siłę – 5 powtórzeń, potem wróć do pkt 2, następnie zacznij znów od pierwszego ćwiczenia.


Podnoszenie worka z piachem wcale nie jest skomplikowane. Stań trzymając worek w uścisku. Ugnij nogi jak przy zwykłym przysiadzie. Za łatwo? Wytrzymaj tak 3 sekundy i wstań, bo powtórzyć przysiad.


A po zakończeniu pełnego treningu worek może mieć jeszcze jedno zastosowanie. Zawsze możesz na nim usiąść i odpocząć chwilę, bo po takim wysiłku ciężko będzie podnieść się z miejsca. Szczególnie nowicjuszom...

www.fit.pl

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl