fit.pl mobile logo


Bezpieczny trening dla puszystych

Jaki trening jest najlepszy dla osób z nadwagą? Czy każdy rodzaj ruchu jest odpowiedni dla osób otyłych?
Najlepszy program ćwiczeń dla osób z „bagażem zbędnych kilogramów” to połączenie treningu wytrzymałościowego i siłowego. Jednakże należy mieć na uwadze fakt, iż osoby bardzo otyłe powinny zachować szczególną ostrożność podczas wybierania odpowiedniego treningu, bowiem nie każdy rodzaj ruchu jest dla nich bezpieczny. Większy ciężar ciała sprawia, że trening bez odpowiedniego przygotowania może spowodować ryzyko urazów, zwłaszcza narządu ruchu. Dawka ruchu w przypadku osoby bardzo otyłej powinna być zwiększana ostrożnie i stopniowo.

Swoją sportową karierę należy rozpoczynać powoli. Organizm potrzebuje trochę czasu, by móc przygotować się do większej dawki ruchu. Twoje ciało musi nauczyć się, jak wykorzystywać zapasy tkanki tłuszczowej, by kontynuować trening najdłużej jak to możliwe. Zaleca się treningi długotrwałe, lecz o niskim stopniu intensywności. Rozpocznij od trzech treningów kardio w tygodniu, przy czym każdy z nich powinien trwać około 30 minut. Zacznij od minuty aktywnego marszu i minuty spokojnego spaceru na zmianę. Po upływie tygodnia wydłużaj czas aktywnego marszu o kolejną minutę, a czas spaceru pozostaw taki sam.

Wybór aktywności dla osób ze zbędnymi kilogramami jest bardzo szeroki: spacery, jazda na rowerze, pływanie, treningi aqua, czy też ćwiczenia na stacjonarnych maszynach kardio. Podczas spaceru raczej się nie przetrenujesz, natomiast mięśnie i serce wzmocnią się, a przemiana materii ulegnie przyspieszeniu. Również jazda na rowerze jest idealna dla osób niewytrenowanych, z nadwagą i problemami ze stawami. Jest to forma aktywności łatwa do opanowania i w prosty sposób pozwala sterować intensywnością wysiłku.

Osoby otyłe mogą uprawiać także lekką gimnastykę w grupie, oczywiście pod warunkiem, iż nie mają problemów z kręgosłupem. Powinny jednak unikać zajęć typu aerobik, szczególnie tych, których choreografia opiera się na dużej liczbie podskoków, bowiem ryzyko urazu w tym przypadku jest bardzo duże. Wybieraj zatem zajęcia o charakterze low impact (bez podskoków), body shaping czy ABT, gdzie większa część ćwiczeń odbywa się na macie.

Warto zdecydować się na treningi typu aqua. Ćwiczenia w środowisku wodnym w dużym stopniu odciążają układ kostno-stawowy, są skuteczne ale przede wszystkim bezpieczne. Zajęcia w wodzie nie wymagają dużych umiejętności pływackich, a prowadzone przez profesjonalnego instruktora dadzą poczucie bezpieczeństwa i poprawę nastroju.

Również dla osób z nadwagą właściwy jest trening siłowy. Jednakże najlepiej, by osoby te ćwiczyły pod okiem osobistego trenera, który wskaże zasady bezpiecznego treningu. Pamiętaj, że większa masa ciała oznacza większe obciążenie dla stawów. Trening siłowy wykonywany w pozycjach stabilnych dla stawów przeciwdziała ich uszkodzeniom. Dlatego też najlepiej jest wykonywać ćwiczenia na maszynach i na główne partie mięśniowe bez dodatkowych ciężarów, bowiem masa ciała jest wystarczającym obciążeniem.



A więc nie zastanawiaj się zbyt długo!!! Pamiętaj, iż zasada jest taka: im dłużej, częściej i regularniej trenujesz, tym szybciej osiągniesz wymarzoną wagę.

Zapraszam do wspólnego treningu.

Joanna Szank-Piechowska
Właściciel Instruktor TotalFit-Center

www.fit.pl
 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl