fit.pl mobile logo

W podróży za pięknem i zdrowiem

Turystyka zdrowotna to coraz popularniejszy, ogólnoświatowy trend. Coraz więcej osób planując wyjazd, chce przy okazji zatroszczyć się o zdrowie i urodę. W swoje plany wakacyjne wplatają więc wizytę w SPA, czy u lekarza, tak by jednocześnie zregenerować ciało i duszę
 

Nie tylko solanki

Turystyka zdrowotna w Polsce liczy sobie już ponad 200 lat. Pierwsze uzdrowisko powstało w Cieplicach Zdroju w 1132 roku. Dziś nierzadko sprywatyzowane sanatoria i uzdrowiska stawiają na usługi wysokiej jakości, wykształconą kadrę medyczną, nowoczesne wyposażenie medyczne, a przy tym atrakcyjne ceny. Odwiedzający je turyści mogą korzystać z wachlarza propozycji: masaży, inhalacji, czy leczniczych kąpieli borowinowych. Jednak obok zabiegów leczniczych urlopowicze coraz częściej decydują się na odwiedzenie gabinetów kosmetycznych, skorzystanie z zabiegów medycyny estetycznej, stomatologii bądź chirurgii plastycznej. Dlatego oferta ośrodków uzdrowiskowych rozszerza się z roku na rok.


Gabinety dla obcokrajowców

Podobnie jak sanatoria - na zagranicznych turystów otwierają się centra kosmetyczne, gabinety stomatologiczne lub chirurdzy plastyczni w dużych miastach Polski. Głównym motorem rozwoju turystyki medycznej w Polsce są znaczne różnice w cenach. W krajach Europy Środkowej (Polska, Węgry czy Litwa) jakość oferowanych usług jest bardzo wysoka, a ceny zabiegów są znacznie niższe (60 - 80% taniej) niż na Zachodzie Europy. Z tego powodu „medyczni turyści” z zagranicy często skłonni są przemierzać setki kilometrów, by wykonać zabieg. Zjawisko turystyki medyczno – estetycznej obserwujemy od kilku lat, dlatego wiele gabinetów wyspecjalizowało się już w obsłudze obcokrajowców i bardzo często oferują im kompleksowe usługi, łącząc w atrakcyjne pakiety np. wszczepienie implantów (w zaprzyjaźnionej klinice) z zabiegami wyszczuplającymi. Zapewniają swoim klientom bogatą ofertę: zabiegi, konsultacje lekarskie, noclegi w dobrych hotelach, pilota wycieczek, a w wolnych chwilach zabiegi relaksacyjne lub aktywności sportowe. Wśród obcokrajowców leczących się w naszym kraju dominują Niemcy i Anglicy. Na kolejnych miejscach plasują się Włosi i Duńczycy.

[-------]



- Mamy klientów, którzy przyjeżdżają do nas na zabiegi z całej Europy – potwierdza Agata Wołczyk, manager z Centrum Kosmetyczno-Dermatologicznego DER-MED - W okresie wiosennym mieliśmy wielu gości z Niemiec. Dowiadują się o Centrum DER-MED od znajomych z Polski i systematycznie, co tydzień przylatują na zabiegi.


Jakie zabiegi kosmetyczne wybierają turyści zza granicy?
  • zabiegi wyszczuplające, np. Ultracontour
  • makijaż permanentny
  • zastrzyki z Botoxu
  • odmładzanie skóry laserem Fraxel
  • masaże relaksacyjne
  • zabiegi pielęgnacyjne na ciało

 

 

Turystka „po polsku”

W Polsce, od niedawna można zaobserwować jeszcze jeden nurt turystyki medycznej – tej w obrębie kraju. Wśród Polaków, decydującym kryterium wyboru gabinetu kosmetycznego jest cena, renoma i doświadczenie. Odległość od miejsca zamieszkania schodzi na dalszy plan. Przykładowo, mieszkańcy Warszawy, decydują się na zabiegi w innych miastach np. w Krakowie czy we Wrocławiu, gdzie te same usługi kosztują kilka razy mniej. - Warszawiacy często decydują się na kompleksowe leczenie, które często trwa nawet kilka dni. Wielu z nich bierze na ten czas urlop, zamawia nocleg w hotelu i wykorzystuje okazję by pozwiedzać miasto. - Spotykamy ludzi, którzy z innych miast przyjeżdżają nawet z całymi rodzinami, łącząc przyjemne z pożytecznym – mówi Agata Wołczyk, z Centrum Kosmetyczno-Dermatologicznego DER-MED.


Jakie zabiegi z dziedziny turystyki medycznej są popularne w Polsce?
  • kompleksowe badania w klinikach prywatnych
  • zabiegi z zakresu chirurgii plastycznej i medycyny estetycznej
  • operacje ortopedyczne
  • operacje okulistyczne
  • operacje laryngologiczne
  • zabiegi stomatologiczne

 


Przyjemne z pożytecznym

Turyści nastawieni na korzystanie podczas urlopu z dobrodziejstw medycyny i kosmetologii mają dziś w czym wybierać. Znalezienie odpowiedniej oferty, zarezerwowanie miejsc w hotelu, i zakup biletów na podróż, w dobie Internetu nie stanowią najmniejszego problemu. W sieci pojawiły się nawet profesjonalne portale, gdzie można znaleźć informacje na temat turystyki medycznej. Nic dziwnego, bo połączenie reperowania zdrowia z wypoczynkiem jest przecież całkiem przyjemne…

www.fit.pl

 

 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl