fit.pl mobile logo


Crossfit coraz bardziej popularnym rodzajem treningu

Joga praktykowana jest w Polsce od lat i wciąż ma stałe grono zwolenników, zumba traci na popularności, a crossfit cały czas zyskuje – wynika z danych serwisu FitPlanner. Badania pokazują, że wzrost zainteresowania sportem można zaobserwować w styczniu, co niewątpliwie wiąże się z postanowieniami noworocznymi, a kolejne apogeum popularności aktywności fizycznej przypada na wrzesień i październik 


– Joga jest treningiem ponadczasowym, z kolei zumba, która przez wiele lat święciła triumfy (pojawiła się w naszym kraju w 2010 roku), już od 2014 roku notuje spadek popularności. Natomiast crossfit nieprzerwanie od 2012 roku staje się coraz bardziej popularną dyscypliną sportową – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Aleksandra Balcerzak z FitPlanner.pl.

Zdaniem Aleksandry Balcerzak popularność crossfitu z pewnością będzie się utrzymywać przez cały rok. Treningi będą wspomagane nowymi technologiami.

– Według amerykańskich naukowców najważniejszym trendem na ten rok będą inteligentne urządzenia, inteligentne tkaniny bądź inteligentne zegarki, które będą mierzyć parametry ciała i efektywność podczas treningu. Istotną rolę będzie też pełnił trening z wykorzystaniem własnej masy ciała, czyli tzw. kalistenika. Jest to trening ponadczasowy. Czyli z jednej strony można zaobserwować zwrócenie się ku nowym technologiom, z drugiej zaś powrót do tych pierwotnych, ćwiczonych w starożytności dyscyplin. Jest to bardzo ciekawa zależność – podkreśla Aleksandra Balcerzak.

Badania pokazują, że aktywność fizyczna jest silnie skorelowana z postanowieniami noworocznymi. W styczniu 2015 roku w wyszukiwarce Google dla frazy „fitness Warszawa” odnotowano około 1600 wyszukań, w lutym liczba ta spadła do 1000, w marcu znów wzrosła (do 1300), a później zaczęła systematycznie spadać – w maju zarejestrowano zaledwie 590 wyszukiwań.

– W styczniu jest takie apogeum popularności aktywności fizycznej. Niestety, nasz zapał jest słomiany. Kolejne apogeum popularności sportu, ćwiczeń i aktywności fizycznej przypada na październik i wrzesień. Chociaż są takie dyscypliny jak np. crossfit, które właściwie przez cały rok utrzymują się na stałym wysokim poziomie, jest to około kilkudziesięciu tysięcy wyszukań miesięcznie – dodaje Aleksandra Balcerzak.

www.fit.pl


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl